یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
«ضربه طبل به علامت تسلیم» شنیده شد

رمان «ضربه طبل به علامت تسلیم» اثر فرانسواز ساگان با ترجمه آرش نقیبیان منتشر شد. ساگان از مطرح‌ترین رمان‌نویسان فرانسوی است که به جنبه روانشناسی شخصیت‌های داستانی‌اش توجه زیادی دارد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این داستان حوادثی در زندگی شخصیت اصلی داستان، که دختری جوان است، روی می‌دهد و ماجرای اصلی رمان را شکل می‌دهند؛ رمانی که در پایان آن، شخصیت اصلی ماجرا به خودشناسی به مفهوم فلسفی آن دست می‌یابد.

ساگان، نویسنده این کتاب، در اغلب آثار شخصیت‌های داستانی‌اش را عمیقا بررسی می‌کند و معمولا هم از شخصیت‌های زن بهره می‌گیرد. از این رو جنبه روانشناسی داستان‌های او بسیار پررنگ هستند.

ساگان در سال 1935 میلادی به دنیا آمد و در سال 2004 میلادی درگذشت و حاصل این زندگی بیش از ۴۰ رمان و نمایشنامه بود. مرگ او بازتاب‌های مختلفی را در پی داشت و بسیاری از شخصیت‌های ادبی و سیاسی کشور فرانسه با ارسال پیام‌هایی به او ادای احترام کردند.

در توضیح این کتاب آمده است: «فرانسواز ساگان بانوی بزرگ ادبیات معاصر فرانسه در شاهکار خود «ضربه طبل به علامت تسلیم» جذابیت روایی و عمق فلسفی و روانشناختی را یک جا در کنار هم جمع کرده و حاصل آن شگفت‌زدگی و افسون خوانندگان این رمان است. ساگان در تمام آثارش تصویرگر روحیه نسل خود است. او با بیان غبطه‌انگیزش پرده از نقاب‌های دروغ و تزویر در روابط انسانی برمی‌دارد. 

تحلیل‌های دقیق روانشناختی و آنالیز موشکافانه قهرمانان داستان از مشخصات بارز این نویسنده فرهیخته فرانسوی است که در رمان ضربه طبل جلوه آشکاری دارد. این کتاب تا به امروز به 30 زبان ترجمه شده و صدها هزار نسخه از آن در فرانسه و سراسر جهان به فروش رفته و ستایش عموم علاقه‌مندان رمان‌های عمیق و جدی را برانگیخته است. این کتاب برای تمامی خوانندگانی که از ادبیات چیزی بیشتر و عمیق‌تر از تفریح و سرگرمی بخواهند تجربه‌ای تکرارناپذیر خواهد بود.»

رمان «ضربه طبل به علامت تسلیم» اثر فرانسواز ساگان با ترجمه آرش نقیبیان در 128 صفحه به بهای هفت هزار و 500 تومان از سوی نشر «فرهنگ آرش» منتشر شده است.

رمان «سلام بر غم» با ترجمه فرزام حبیبی نیز در سال 1385 از این نویسنده در ایران منتشر شده بود. این رمان در لیست هزار و یک کتاب که باید قبل از مرگ خواند و همچنین در لیست روزنامه گاردین (هزار رمان که هر شخص باید بخواند) قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها