دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
«سجده بر خاک» بر اساس کتاب‌های دفاع مقدس

«سجده بر خاک» عنوان مجموعه نمایشنامه‌‌ای بر اساس کتاب‌های «نور‌الدین پسر ایران» و «خاک‌های نرم کوشک» است که از سوی انتشارات یاس نبی مراحل پایانی انتشار را سپری می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «سجده بر خاک» عنوان کتابی است که به کوشش علی داننده و غلامرضا برادران، به 6 نمایشنامه درباره دفاع مقدس می‌پردازد. این کتاب از سوی انتشارات یاس نبی مراحل پایانی انتشار را سپری می‌کند.

بر اساس فراخوانی که سال گذشته(1391) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی منتشر شد، متن‌های نمایشی با توجه به کتاب‌های «نور‌الدین پسر ایران» نوشته معصومه سپهری و «خاک‌های نرم کوشک» به قلم سعید عاکف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بودند.

پس از داوری آثار رسیده، شش اثر برگزیده این جشنواره در قالب کتاب «سجده بر خاک» منتشر می‌شوند که عنوان کتاب برگرفته از نمایشنامه‌ای از یونس شهباز است.

بیشتر نمایشنامه‌های کتاب بر موضوع‌های خانوادگی و اجتماعی تاکید دارند و فقط در نمایشنامه‌ای با عنوان «نور‌الدین پسر ایران» نوشته رسول آزاد به عملیات خیبر پرداخته شده است.

«پناهنده» نوشته علی میرزا عمادی، «نبات تلخ» به قلم رسول آزاد، «باید راهی باشد» نوشته امید مردانی و نمایشنامه‌ای با عنوان «فاطمه» به قلم مهدی صالح‌یار، عنوان‌ دیگر نمایشنامه‌های این کتابند.

نخستین‌ فراخوان این جشنواره با عنوان «به رنگ آب» و با تکیه بر کتاب‌های «دا» و «لشکر خوبان» منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها