دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
سفر به شهر بادگیرها با کتاب «سیمای یزد»

کتاب «سیمای یزد» نوشته حسین مسرت از سوی انتشارات اندیشمندان و با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد منتشر می‌شود. این کتاب به جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، آثار تاریخی و آداب و رسوم مردم یزد می‌پردازد.-

حسین مسرت، نویسنده کتاب «سیمای یزد» به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتاب به جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، آثار تاریخی، صنایع دستی، مناطق حفاظت شده، آیین‌ها و سنت‌ها و آداب و رسوم مردم استان یزد، در 10 بخش و 10 شهرستان استان یزد می‌پردازد. 

وی افزود: کتاب «سیمای یزد» با حمایت و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد  با ترجمه علیرضا قدیری در حدود 250 صفحه در قطع رحلی و نفیس به صورت مصور منتشر خواهد شد.

مسرت درباره عکاسان کتاب گفت: این وظیفه برعهده ابوالقاسم ابوترابی، امیرحسین رضایی و جمعی از پژوهشگران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد است و مدت یک سال برای گردآوری و تدوین نهایی آن وقت صرف شده است. 

این نویسنده ادامه داد: هدف و انگیزه اصلی من از تالیف این کتاب، معرفی و شناساندن توانمندی‌های گردشگری و غنای تاریخی استان یزد به همه ایرانیان بود چرا که این استان ظرفیت‌های بالایی در جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد. 

کتاب «سیمای یزد» به قلم حسین مسرت با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و با دو مقدمه به زبان‌های فارسی و انگلیسی از سوی انتشارات اندیشمندان تا پایان مردادماه منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها