دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
امرایی: با راه‌اندازی دانشکده روزنامه‌نگاری دانش جامعه خبری ارتقا می‌یابد

مجید امرایی، مدیر سرای روزنامه‌نگاران با اشاره به افتتاح دانشکده علمی-کاربردی روزنامه‌نگاری گفت: ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه روزنامه‌نگاران هدف اصلی دانشکده روزنامه‌نگاری است.-

امرایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره اهداف این دانشکده اظهار کرد: از آن‌جایی‌که اکثر روزنامه‌نگاران و خبرنگاران تحصیلات مرتبط با حرفه خود ندارند می‌توانند در این دانشکده آموزش ببینند. از نکات قابل توجه در دانشکده روزنامه‌نگاری، کارگاه‌های عملی-اجرایی در طول تحصیل و بعد از تحصیل است. 

وی درباره استادان این دانشکده و چگونگی جذب دانشجویان گفت: از استادان مجرب دانشگاه‌های تهران، دانشگاه عالی غیرانتفاعی سوره و دانشکده خبر دعوت به عمل آورده و در مقطع کاردانی و کارشناسی در دو رشته روابط عمومی و روزنامه‌نگاری از طریق کنکور سراسری بین 70 تا 80 دانشجو در مرحله اول (مقطع کاردانی) و بعد از یک سال در مرحله دوم (مقطع کارشناسی) دانشجو می‌پذیریم. 

مدیر سرای روزنامه‌نگاران در ادامه افزود: بخشی از پذیرش دانشجو بدون کنکور، ویژه افراد برگزیده جشنواره‌های مطبوعات معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از این طریق می‌توانیم از آن‌ها قدردانی و حمایت کنیم. 

وی همچنین در پاسخ به این‌که پرسش که سرفصل‌ دروس برای دانشجویان روزنامه‌نگاری و روابط عمومی چگونه است؟ گفت: عنوان‌ درس‌ها و مطالب آموزشی ارایه شده عینا همان مطالب تدریس شده در سایر مراکز آموزشی است و تفاوتی ندارد. 

امرایی درباره ضرورت تاسیس دانشکده‌های بیشتری در حوزه روزنامه‌نگاری با توجه به الگو‌برداری از برخی کشور‌ها گفت: به طور مثال در مناطق 18 گانه شهر پاریس در هر منطقه یک دانشکده روزنامه‌نگاری وجود دارد، ما نیز می‌توانیم به تعداد تمامی مناطق 22 گانه تهران و مراکز استانی دانشکده روزنامه‌نگاری داشته باشیم. 

وی با اشاره به برگزاری بیش از 80 کارگاه آموزشی در 15 نمایندگی سرای روزنامه‌نگاران در مراکز استان‌‌ها و اعطای گواهی دوره گفت: این سرا موسسه‌ای مستقل و غیر انتفاعی است که با حمایت برخی مراکز فرهنگی و علمی در کشور مشغول فعالیت است.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران در پایان اظهار کرد: افتتاح دانشکده‌های روزنامه‌نگاری با تاثیر دو‌جانبه هم جامعه را به اهمیت اخبار تازه و جریان روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی روزآمد ترغیب می‌کند و هم می‌تواند سطح آگاهی علاقه‌مندان روزنامه‌نگاری و شاغلان این حوزه را بالا ببرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها