شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
برپایی بزرگداشت فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در تماشاخانه ایرانشهر

مراسم بزرگداشت فرهاد ناظرزاده‌کرمانی، پدر تئاتر دانشگاهی ایران، امشب در تماشاخانه ایرانشهر با حضور احمد مسجدجامعی، قادر آشنا و محمود اسعدی برگزار می‌شود. در این مراسم همچنین ضمن رونمایی از کتاب مجموعه مقالات ناظرزاده، سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به نام این چهره فرهنگی و هنری نامگذاری می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم بزرگداشت دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی، امشب، 29 تیر در تماشاخانه‌ ایرانشهر و با حضور سیدمحمد هادی ایازی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، قادر آشنا، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود اسعدی، رییس ستاد همایش‌های چهره‌های ماندگار در کشور برگزار می‌شود. 

در این مراسم ضمن نامگذاری سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به نام این هنرمند، از کتاب «نمایشگاه» نیز رونمایی می‌شود.

کتاب «نمایشگان» شامل مجموعه مقالات علمی و پژوهشی ناظرزاده کرمانی به همراه سخنرانی‌های او در مراکز و مجامع مختلف است که به کوشش جمعی از دانشجویان وی، امیر حسین حریری، یوسف باپیری، جواد نمکی، فرناز صالحی و نسترن عشرتی جمع‌آوری و ویراستاری شده است. 

کتاب «نمایشگان» جنگی از جستاره های پژوهشی است که از سوی  انتشارات دریابیگی در 800 صفحه با شمارگان هزار نسخه با همکاری تماشاخانه ایران‌شهر به چاپ رسیده است.
 
این کتاب به سرپرستی مجید سرسنگی و زیر نظر امیر حسین حریری و میرعلیرضا دریابیگی گردآوری شده است.

فرهاد ناظرزاده‌کرمانی سال 1326 هجری شمسی در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک لیسانس ادبیات نمایشی و لیسانس علوم اجتماعی از دانشگاه تهران و مدرک دکتری هنرهای ارتباطی و نمایشی از آمریکا است. 

وی پس از اخذ مدرک دکتری به عضویت هیات علمی دانشگاه تهران در آمد و ‌اکنون نیز در دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می‌کند. 

ناظرزاده کرمانی در تاسیس دانشگاه هنر، راه‌اندازی گروه هنرهای نمایشی و تهیه برنامه آموزشی برای دوره کارشناسی ارشد دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نقش فعالی داشته و به همین دلیل به پدر تئاتر دانشگاهی ایران معروف شده است. همچنین او در سال 1371 به عنوان استاد نمونه دانشگاه تهران معرفی شد. 

كتاب‌های «ادبیات نمایشی در روم»، «پنجره‌ای بر باد»، «پیدایش ادبیات نمایشی نو در ایرلند»، «پیش‌درآمدی بر شناخت هنرهای نمایشی در مصر»، «تئاتر پیشتاز، تجربه‌گر و عبث‌گرا»، «تی‌اس‌الیوت و نمایشنامه منظوم و مذهبی»، «سبک‌های اجرایی در تئاتر معاصر جهان»، «گزاره‌گرایی در ادبیات نمایشی»، «نمادگرایی در ادبیات نمایشی» و «نی‌لبک و بهمن» نام تعدادی از آثار منتشر شده این چهره آکادمیک و علمی تئاتر ایرانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها