شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کودکان و نوجوانان ایرانی چهار میلیون جلد کتاب امانت گرفتند

اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در سال گذشته نزدیک به چهار میلیون و 300 هزار نسخه کتاب به امانت گرفتند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بر اساس گزارش نرم‌افزار بانک اطلاعات معاونت فرهنگی کانون در سال 91 بیش از  دو میلیون و 500 جلد کتاب توسط اعضای دختر و بیش از یک میلیون و 700 جلد کتاب توسط پسرهای عضو 870 مرکز ثابت، سیار شهری و روستایی و کتابخانه پستی کانون به امانت گرفته شده است. 

بر همین اساس به طور میانگین هر عضو کانون در سال گذشته نزدیک به 13 جلد کتاب به امانت برده و مطالعه کرده‌ است. 

به این آمار باید کتاب‌هایی را که اعضای کانون در زمان حضور در داخل مرکز مطالعه می‌کنند، اضافه کرد. آماری که در این نرم‌افزار ثبت نمی‌شود. 

این در حالی است که آمار کل کتاب‌های مراکز کانون در سال قبل هشت میلیون و 826 هزار و 46 جلد و 12 هزار و 847 عنوان در این نرم‌افزار به ثبت رسیده است. 

همچنین بر اساس اطلاعات این نرم‌افزار در  دو ماهه اول سال 92 بیش از 135 هزار جلد کتاب به مجموع کتاب‌های مراکز کانون سراسر کشور افزوده شده است. 

در حال حاضر هر مرکز فرهنگی، هنری کانون به صورت میانگین دارای بیش از 10‌هزار جلد کتاب است.
 
در روزهای اخیر، اعضا و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره سه کانون بندرعباس هم زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان طی ویژه‌برنامه‌ای ثبت 10هزارمین جلد کتاب این مرکز را جشن گرفتند.
 
سامانه‌ کتابداری معاونت فرهنگی کانون حاوی اطلاعات کتاب‌ها، اعضا و فعالیت‌های مراکز کانون است که همه روزه در این مراکز ثبت می‌شود. 

بر اساس این خبر اطلاعات این سامانه اگرچه هم‌اکنون نیز بر روی اینترنت مشاهده می‌شود اما قرار است در آینده‌ای نزدیک به صورت کامل‌تری در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط