یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
رشد نامحسوس درآمد کتاب‌های الکترونیک در آمریکا

رشد درآمد حاصل از فروش کتاب‌های دیجیتال در آمریکا بعد از چند سال افزایش دو رقمی و سه رقمی، در سال 2013 روندی نزولی به خود گرفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک سلر، درآمد حاصل از فروش کتاب‌های الکترونیک در حوزه‌های داستانی تخیلی و غیرتخیلی، کتاب کودک، نوجوان و بزرگسال و همچنین بخش‌های مذهبی در سه ماهه نخست امسال تنها پنج درصد رشد داشته و این رقم به 6/393 میلیون دلار رسیده است. اما باید به خاطر داشت که کل فروش کتاب‌های الکترونیک در این مدت با پنج درصد کاهش به 47/1 میلیارد دلار رسید و این بدان معناست که کتاب‌های الکترونیک درحال حاضر تنها 27درصد از بازار کتاب آمریکا را در اختیار دارند که با توجه به رقم 24 درصدی مدت مشابه سال گذشته شاهد افت در روند فروش کتاب‌های الکترونیک هستیم. 

این در حالی است که در سه ماهه نخست سال گذشته با ورود مجموعه «بازی‌های گرسنگی» به بازار کتاب‌های الکترونیک رشدی انفجاری در فروش کتاب‌های دیجیتال مشاهده شد و به همین دلیل بسیاری از کارشناسان این افت رشد را به دلیل مقایسه نادرست امسال با مدت مشابه سال گذشته می‌دانند. 

امسال کتاب های دیجیتال حوزه کودکان با مشکل بیشتری مواجه شد چون میزان درآمد حاصل از این آثار در سه ماهه نخست امسال با 30 درصد کاهش به 2/47 میلیون دلار رسید. 

میزان درآمد حاصل از فروش کتاب های الکترونیک بزرگسالان هم در این مدت با 6/13 درصد افزایش به 2/328 میلیون دلار رسید. در سه ماهه نخست سال 2013 کتاب های مذهبی دیجیتال درآمد 2/18 میلیون دلاری داشته است که با توجه به رقم درآمد 3/18 میلیون دلاری سال گذشته همچنان رشدی یکنواخت و بدون فراز و نشیب دارد. 

میزان علاقه مردم آمریکا به کتاب های الکترونیک روندی صعودی دارد و هرچند علاقه به کتاب‌های چاپی نیز به این زودی از بین نمی رود ولی ناشران به آینده کتاب های دیجیتال امیدوارند و آماده سرمایه‌گذاری در این بخش هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها