چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
همایون علی آبادی در بیمارستان بستری شد

همایون علی‌آبادی، منتقد و محقق تئاتر ایران و نویسنده کتاب‌های «سیر نقد تئاتر در ایران» و «راه باریک به شمال دور» به دلیل عارضه مغزی و کبدی در بیمارستان شهید مصطفی خمینی بستری شد. این مدرس و محقق تئاتر هفته پیش از طرف مرکز هنرهای نمایشی بازنشسته شد در حالی که روند پذیرش بیمه تکمیلی او به سرانجام نرسیده بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مهبود مهرنوش، نویسنده، منتقد و کارگردان تئاتر با اعلام خبر بیماری همایون علی‌آبادی، منتقد پیشکسوت تئاتر ایران گفت: علی‌آبادی هنرمندی است که دلسوزانه در این حرفه فعالیت کرده است و باید مسوولان فرهنگی از ایشان حمایت کنند و به ملاقاتش بیایند.

همچنین شعله غلامپور، همسر همایون علی‌آبادی نیز به «ایبنا» گفت: از سه روز پیش همسرم دچار حواس پرتی، سستی و ضعف عمومی بدن شد. ما اورژانس تماس گرفتیم و آمبولانس ایشان را به بیمارستان فیروزگر برد. 

وی افزود: در بیمارستان فیروزگر کوچکترین امکانات بهداشتی و طبی نبود و با وجود آن که پزشک تشخیص عارضه مغزی داد، اما بیمار رها شد و حتی تختش را نیز گرفتند و همسرم مجبور شد با وجود ضعف شدید سرپا بایستد و سرمش را خودش نگهدارد. 

غلامپور در ادامه با انتقاد شدید از بیمارستان فیروزگر گفت: هرچند همسرم دفترچه بیمه داشت، اما بیمارستان فیروزگر تمام هزینه‌ها را به صورت آزاد حساب کرد و حتی هزینه استهلاک دستگاه سیتی‌اسکن را هم گرفت؛ در صورتی که عملا دستگاهشان به درستی کار نمی‌کرد. همچنین پزشک این بیمارستان سرم قند و نمک تجویز کرد در صورتی که همسرم دیابت داشت و من این مساله را اعلام کردم، اما باز هم هیچ توجهی نشد. 

همسر علی‌آبادی همچنین با تشکر از پزشکان و پرستاران بیمارستان شهید مصطفی خمینی گفت: من همان شب همسرم را از فیروزگر ترخیص  و در بیمارستان شهید مصطفی خمینی بستری کردم. این بیمارستان وضعیتی به مراتب بهتر و تمیزتر از فیروزگر دارد و من لازم است از پزشکان و پرستاران این بیمارستان به ویژه دکتر خنچه، متخصص کبد، تشکر کنم، چرا که برای همسرم سنگ تمام گذاشتند. 

وی در پایان گفت: همسرم به تازگی از مرکز هنرهای نمایشی بازنشسته شده است. پس از بازنشستگی بیمه تکمیلی او هنوز روند نهایی خود را طی نکرده بود. بعد از پی‌گیری‌های من در روز 25 تیر، اسم ایشان از طریق وزارت ارشاد به لیست بیمه آتیه‌سازان رفت و این مشکل نیز برطرف شد. 

علی‌آبادی، روزنامه‌نگار، مدرس، منتقد و محقق تئاتر است. او از سال 1349 تا سال 1358 در روزنامه آیندگان مشغول به کار بود و همزمان از سال 1354 تا 1357 در روزنامه اطلاعات به همراه محمد ابراهیمیان، بیژن امکانیان و فریدون جیرانی فعالیت کرد. 

کتاب‌های «راه باریک به شمال دور» و «سیر نقد تئاتر در ایران» از تالیفات منتشر شده علی آبادی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها