چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
«از سقوط مالی تا رکود اقتصادی» منتشر شد

کتاب «از سقوط مالی تا رکورد اقتصادی» شامل مجموعه مقالاتی از نظریه‌پردازان مهم اقتصاد جهان است که توسط پرویز صداقت به فارسی ترجمه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اذعان به بحران اقتصادی دیگر چپ و راست ندارد و همه اقتصاددانان با گرایش‌های متفاوت به نجات از این اوضاع و بهبود شاخص‌ها فکر می‌کنند. 
 
قابل توجه است كه حتي در این شرایط هم بار دیگر بسته‌های مالی به بانک‌ها داده می‌شود تا وال‌استریت نجات پیدا کند، اما کسی درباره نجات اقتصادی کار نمی‌کند. کتاب «از سقوط مالی تا رکورد اقتصادی، ریشه‌های بحران بزرگ مالی» سلسله مقالاتی است که دیدگاه اقتصاددانان سرآمد دنیا را در این زمینه بازتاب می‌دهد و نگاهی به ژرفای اقتصاد امروز دارد.
 
«والدن بللو»، تحلیلگر ارشد و استاد جامعه‌شناسی در اولین مقاله کتاب، سقوط وال‌استریت را صرفاً به سبب طمعکاری و نبود نظارت دولت به بخش فوق فعال ارزیابی نمی‌کند بلکه ریشه این سقوط را در بحران اضافه تولیدی می‌داند که سرمایه‌داری جهانی از اواسط دهه 1970 گرفتار آن شد.
 
«ویلیام تب» از اندیشمندان مکتب «مانتلی ریویو» با انتقاد از هژمونی آمریکا به چهار حوزه بحران در نظام جهانی معاصر تاکید دارد؛ بحران مالی، کاهش قدرت نسبی آمریکا، رشد سایر کانون‌های انباشت و تهی‌سازی منابع و بحران بوم‌شناختی.

به نظر «ويليام تب»، لازم است رابطه مالی پرریسک محدود و به لحاظ اجتماعی مهار شود، علم نیز باید آزاد شود تا پیشرفت فناوری به طور مصنوعی محدود نشود و نتوان درخواست رانت‌های انحصاری کرد. 

 کتاب «از سقوط مالی تا رکورد اقتصادی» با شمارگان هزار و 100 نسخه، در 263 صفحه توسط انتشارات پژواک به بازار کتاب عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها