دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
نگارش «زندگی با طعم دین» پایان یافت

«زندگی با طعم دین» عنوان اثری از ابراهیم نوریان است که می‌کوشد با نگاهی میان رشته‌ای در حوزه روانشناسی و دین به مسایل اجتماعی بپردازد. این اثر که نگارش آن به تازگی پایان یافته، نکاتی درباره زندگی مشترک بیان می‌کند.-

نوریان، کارشناس روانشناسی بالینی و نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محتوای این اثر را مطالب استنباطی دانست که شامل یافته‌های او از جلسات مشاوره‌ای هستند و نکات قابل توجهی را برای همسران به ویژه افرادی که در آستانه ازدواج‌اند، ارایه می‌کند.

وی مباحثی مانند «تفاوت اختلاف و مزاحمت زن و شوهر چیست؟(تفاهم و تزاحم)»، «معیارهای ازدواج»، «فاکتورهای ازدواج» و «عمر از دست رفته» توضیحاتی درباره افرادی که در دهه سوم یا چهارم زندگی می‌خواهند ازدواج کنند و این‌که چه چیزهایی را از دست می‌دهند یا از دست داده‌اند، از موضوعات کتاب دانست.

مولف کتاب مخاطبان اثرش را افراد 20 تا 40 ساله بیان کرد و گفت: محتوای این اثر بیشتر برای افرادی که در آستانه ازدواج هستند، سودمند است و نکاتی را درباره شناخت خود و نیازهایشان همچنین انتظارات و ویژگی‌های همسران بیان می‌کند. به عنوان مثال یادآور می‌شود که ازدواج در سنین پایین ریشه جسمانی بیشتری دارد و در سنین میانی می‌تواند بر اساس عاطفه یا تعقل باشد. همچنین اغلب مردان در پی لذت جسمانی و اغلب زنان برای کسب امنیت ازدواج می‌کنند.

نوریان افزود: در این کتاب کوشیدم مسایل روانشناسی را با استفاده از دیدگاه‌های دینی بیان کنم اما در این مسیر بر آیات و احادیث تکیه نکرده‌ام.

محقق حوزه روانشناسی و اعتیاد تعریف ازدواج، بررسی مقایسه‌ای معنای خانواده در ایران و غرب، مسایل خانوادگی، شرایط ازدواج موفق برای بانوان و آقایان نظیر اصالت، زیبایی و تحصیلات و بازتعریف این معانی را محتوای کتاب «زندگی با طعم دین» دانست. 

نوریان تصمیم دارد چاپ و نشر این کتاب 130 صفحه‌ای را به انتشارات نظری بسپارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها