یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
نخستین جلد دانشنامه امام رضا(ع) رونمایی می‌شود

نشست سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعضای هیات امنای بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) امروز (16 تیر) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. وی در این نشست با بیان این‌که ۴۲۰ هزار واژه در دانشنامه امام رضا(ع) نگاشته شده و بیش از ۶۰ درصد آن مورد پذیرش ناظران و داوران قرار گرفته است، از رونمایی و انتشار نخستین جلد این دانشنامه در دهه کرامت خبر داد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط‌ عمومی و‌ اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  دکتر حسینی در حاشیه این نشست اظهار کرد: با آماده شدن نخستین جلد دانشنامه امام رضا(ع) در صدد هستیم این اثر فاخر را برای استفاده همگان به چند زبان دنیا ترجمه کنیم.

حسینی به پیشنهاد احیای اقامتگاه امام رضا(ع) در «مرو» اشاره کرد و گفت: از سوی بنیاد امام رضا(ع) در خواست شده که سه دیوار موجود این اقامتگاه حفظ و حصارکشی شود. همچنین برای زایران در این مکان، مجتمع اقامتگاهی ایجاد شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به موافقت تبدیل سایت فعلی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) به خبرگزاری «رضوی» اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این خبرگزاری، اخبار مربوط به جشنواره امام رضا(ع) اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: مجوز فصلنامه «فرهنگ رضوی» صادر شده است و تا پایان سال، سه نسخه از آن منتشر و از این طریق برای دریافت مجوز مرکز علمی و پژوهشی آن اقدام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری یازدهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: در نشست امروز، گزارشی از عملکرد و برنامه‌های در دست اقدام تشریح شد.

به گفته حسینی خوشبختانه با داشتن ۱۰ دوره تجربه دوره یازدهم باشکوه‌تر از دوره های پیشین با افزایش کمی و کیفی در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بخش بین‌الملل این جشنواره شاهد رشد کمی و کیفی بوده است، از برگزاری جشن‌های مرتبط با دهه کرامت و جشنواره امام رضا(ع) در ۷۵ کشور و ۲۰۰ نقطه خبر داد.

رییس شورای فرهنگی عمومی کشور اظهار کرد: خادمان بین‌المللی و داخلی فرهنگ رضوی شناسایی شده و در آیین اختتامیه از آن‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

عضو کابینه دولت دهم با بیان این‌که طبق سال‌های گذشته آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور رییس‌جمهوری برگزار می‌شود گفت: مصوب شد نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام و المسلیمن حسن روحانی، رییس‌جمهوری منتخب دولت یازدهم مبنی بر دعوت وی برای حضور در جشنواره یازدهم تدوین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط