یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
انتشار خاطرات فریدون شهبازیان در بازار کتاب‌های موسیقی

فریدون شهبازیان از چاپ کتاب خاطراتش خبر داد. وی به «ایبنا» گفت که در این اثر خاطرات 50 ساله‌اش را در عرصه موسیقی‌ جمع‌آوری کرده است.-

شهبازیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: شرح خاطراتم در این کتاب از 19 سالگی که وارد رادیو شدم، آغاز شده است و به 50 سال زندگی‌ام در دنیای موسیقی اختصاص دارد.
 
به گفته این موسیقیدان این اثر در آینده نزدیک آماده انتشار خواهد شد و  هنوز ناشر آن مشخص نیست.

فریدون شهبازیان متولد سال ۱۳۲۱خورشیدی در تهران است. شهبازیان یادگیری موسیقی را از سن هشت سالگی با ساز ویولن نزد عطاالله خادم‌میثاق آغاز کرد و در  ۱۸ سالگی به عضویت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری درآمد. وی در سال ۱۳۴۶رهبر گروه کر و ارکستر سمفونیک رادیو شد.

وی فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. شهبازیان در دهه ۶۰ آهنگسازی برای فیلم را نیز آغاز کرد. بسیاری شهبازیان را پدر موسیقی پاپ ایران بعد از انقلاب می‌دانند. او به همراه علی معلم شورای موسیقی را در صدا وسیما تشکیل دادند که وظیفه نظارت بر موسیقی پاپ را به عهده داشت.

«پرکن پیاله را» (با صدای محمد رضا شجریان)، «گل گلدون من» (با صدای سیمین غانم)، «رباعیات خیام» (با صدای محمدرضا شجریان و دکلمه احمد شاملو)، «کاشفان فروتن شوکران 1 و 2» (دکلمه و اشعار احمد شاملو)، «بشنو از نی» (با صدای شهرام ناظری) و «شورعشق» (با صدای علیرضا افتخاری) از آثار مهم شهبازیان به شمار می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها