یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
کتابخانه‌های روستایی بیجار در حال تخریبند

حسن مدرس، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار استان کردستان گفت: ساختمان کتابخانه‌های روستایی این شهرستان به دلیل نداشتن اعتبار برای تعمیر، در حال تخریبند._

مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتابخانه‌های روستایی این شهرستان از سال 1373 تاسیس شده اما به دلیل نداشتن نیرو این کتابخانه‌ها غیر فعالند و بودجه‌ای برای تعمیر آن‌‌ها وجود ندارد.

وی افزود: بهتر است نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نسبت به اداره و تجهیز کتابخانه‌های روستایی بازنگری کند تا این مراکز غیر‌فعال نماند زیرا کتابدارانی که از طریق مصاحبه پذیرفته می‌شوند به کتابخانه‌های مناطق شهری منتقل  و  فقط برای ماموریت در کتابخانه‌های روستایی، از آن‌ها استفاده می‌شود.

مدرس با بیان این‌که پیشنهاد اختصاص زمین برای ساخت کتابخانه‌ مرکزی این شهرستان در جلسه انجمن اداره کتابخانه‌های بیجار مطرح خواهد شد عنوان کرد: ساخت کتابخانه مرکزی نیاز این شهرستان و قرار است زمین آن از سوی شهرداری واگذار شود.

وی با بیان این‌که مکان کتابخانه‌های این شهرستان از نظر موقعیت مکانی به دلیل واقع شدن در مرکز شهرستان بسیار مناسبند عنوان کرد: به عنوان مثال، کتابخانه شهید نجات‌‌الهی روزانه 300 تا 400 نفر مراجعه کننده دارد.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار اظهار کرد: مهم‌ترین ‌نیاز کتابخانه‌ها در مناطق محروم اعتبار است، زیرا این استان‌ها از نظر فضای مطالعه و تجهیز کتابخانه‌ها در محرومیت قرار دارند.

مدرس درباره کتابخانه‌های شهرستان بیجار گفت: شهرستان بیجار استان کردستان دارای شش کتابخانه عمومی و دو کتابخانه مشارکتی است، سه هزار نفر عضو آن‌ها هستند و 120 هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط