یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
انتشار «کاوش‌های باستانشناسی قمرود» پس از 9 سال

کتاب «کاوش‌های باستانشناسی قمرود» نوشته میرعابدین کابلی مجوز چاپ دریافت کرده و به‌زودی از سوی انتشارات ایران‌نگار منتشر می‌شود. این باستانشناس می‌گوید: کاوش‌های قمرود نتایج بسیار ارزشمندی را برای علم باستانشناسی کشور به ارمغان آورده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «کاوش‌های باستان‌شناسی قمرود» که حاصل سال‌ها حفاری دکتر میرعابدین کابلی، باستا‌شناس کهنه‌کار ایران در تپه‌های باستانی قمرود است به‌زودی با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و انتشارات ایران نگار به چاپ می‌رسد. 

کابلی درباره این کتاب به «ایبنا» گفت: این کتاب نتیجه 10 سال حفاری و کاوش من به همراه یک گروه باستا‌شناسی در تپه‌های باستانی قمرود است. آثار به دست آمده از این تپه‌ها به دوران نویسندگی باز می‌گردد و در حقیقت این حفاری‌ها نتایج بسیار ارزشمندی را برای علم باستانشناسی کشور به ارمغان آورده است. 

وی درباره علت تاخیر چاپ کتاب افزود: من این کتاب را سال 83 به پژوهشکده باستانشناسی سپردم اما به دلیل عدم مدیریت افراد شایسته و با صلاحیت این کار سال‌ها به تاخیر افتاد و در نهایت از تصمیمم برای چاپ منصرف شدم. 

این باستانشناس پیشکسوت ادامه داد: به دلیل همین ناکارآمدی‌ها تمام کاوش‌های باستانشناسی من و همکارانم در این سال‌ها لغو شده و یا به حالت تعلیق درآمده است. 

کابلی در ادامه اظهار کرد: سرانجام دو سال پیش تصمیم گرفتم این کتاب را به سازمان میراث فرهنگی بسپارم.در ابتدا قرار بود این کتاب پیش از نوروز 91 توسط این سازمان به چاپ برسد اما اکنون میراث فرهنگی با همکاری انتشارات ایران‌نگار این کتاب را به چاپ می‌رسانند. 

وی در پایان گفت: این کتاب حدود 400 صفحه دارد و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار باستانشناسان و تاریخ‌نگاران قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها