جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
گارفیلد گربه شاد 35 ساله شد

گارفیلد، یک شخصیت مشهور که از کتاب مصور به بازار آمد، 35 ساله شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از تلگراف، گارفیلد اسم شخصیت یک مجموعه کتاب مصور است که جیم دیویس آن را نخستین بار در 19 ژوئن 1978 منتشر کرد.

این مجموعه درباره زندگی شخصیتی به نام گارفیلد است که یک گربه است. دیویس این گربه را به نام پدربزرگش نامگذاری کرد. اسم صاحب این گربه جان آرباکل است و او یک سگ به نام اودی دارد.

در سال 2013 اعلام شد تا این زمان دو هزار و580 روزنامه و مجله داستان هایی از این شخصیت منتشر کردند و به عنوان کتاب مصوری که بیشترین مطالب را در روزنامه ها و مجله ها به خود اختصاص داده وارد رکورد کتاب های گینس شده است.

کتاب های این مجموعه سالانه بین 750 میلیون تا یک میلیارد دلار فروش می کنند و تاکنون چندین انیمیشن تلویزیونی با اقتباس از آن ساخته شده است. بازی های کامپیوتری و فیلم سینمایی نیز با اقتباس از ماجراهای گارفیلد شکل گرفته است.

گارفیلد گربه ‌ای تنبل و سرزبان دار است که هر چند شرور و خودخواه است، اما میلیون ‌ها نفر طرفدار دارد. او برای تکیه کلام هایش در دنیا مشهور شده که برخی از آن ها چنین هستند:

- همه کاری که من می کنم خوردن و خوابیدن است. خوردن و خوابیدن. خوردن و خوابیدن. باید در دنیای گربه ها کارهای دیگری هم برای انجام دادن وجود داشته باشد، اما من امیدوارم که این طور نباشد.
- اگر می خواهی لاغر به نظر بیایی با آدم های چاق راه برو.
- چنان غذا بخور که انگار آخرین باری است که غذا می خورد.
- من اضافه وزن ندارم، کمبود قد دارم.
- پرخورم چون افسرده ‌ام، افسرده ‌ام چون پرخورم. یک دور باطل که سال ‌ها طول می‌کشد تا به آخر برسد.
- گرسنه ‌ام، پس هستم.
- وقتی لازانیای خونم کم شود، بداخلاق می ‌شوم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها