پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
مدیریت گردشگری و وجهه ملّی در جمهوری اسلامی ایران

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

گردشگری به عنوان یک مبادله‌ی میان‌فرهنگی 

جک و فیپز در کتاب خود، گردشگری و مبادله‌ی میان فرهنگی (2005) در پی آنند که برخلاف پژوهش‌های سننی حوزه‌ی گردشگری، نشان دهند چه ابعادی از هزاران تعامل در زندگی روزانه‌ی یک گردشگر می‌باید مورد توجه قرار گیرد. آنها تلاش دارند این ابعاد را با شناساندن یک حوزه‌ی فراموش شده از پژوهش در مطالعات گردشگری به ما بنمایانند: «ارتباط میان‌فرهنگی و چگونگی ایجاد این وضعیت از طریق فرهنگ مادی و زبان.»
آنها معتقدند که «گردشگری هم وسیله و هم انرژی کافی برای برقراری رابطه با زندگی روزانه در بردارد. ما را دعوت می‌کند به ورود در تبادل و داد و ستد زندگی با دیگران، و بدین واسطه با ارزش‌ترین و بی‌نظیرترین کارکرد خود را به ما یادآور می‌شود: نسبیت‌های ظریف و در هم پیچیده‌ای برای تعریف مردمی غیر از خودمان و به ما نشان می‌دهد در دنیایی پر از پیوندها و تفاوت‌های گیج کننده میان انسان‌ها، تعامل و زندگی ما با دیگران هنوز هم واجد اهمیت است» (جک و فیپز، 2005: 1)

صفحه 120 و 121/ مدیریت گردشگری و وجهه ملّی در جمهوری اسلامی ایران/ نادر جعفری هفتخوانی/ انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)/ چاپ اول/ سال 1391/ 308 صفحه/ 9000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها