چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
«کانون پاسداران اهل قلم» باید  پُلی میان ناشران و پاسداران باشد

سردار محمدعلی آسودی، معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از در دست بررسی بودن طرحی که بتواند کانون پاسداران اهل قلم را به عنوان پل ارتباطی میان ناشران و پاسداران قرار دهد خبر داد و گفت: طرح حمایت از تشکیل انجمن‌های ویژه پاسداران اهل قلم در صورت تامین اعتبار اجرایی می‌شود.-

سردار محمد‌علی آسودی، معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره کانون پاسدارن اهل قلم به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کانون با هدف انسجام بخشی در فعالیت‌های پاسداران اهل قلم تشکیل شده و تا کنون نام دو هزار و 600 پاسدار در این کانون ثبت شده است.

وی درباره نحوه فعالیت کانون پاسداران اهل قلم توضیح داد: برگزاری جایزه کتاب سال سپاه پاسداران بخشی از فعالیت این کانون است که در آن می‌کوشیم بهترین آثار پاسداران اهل قلم را معرفی و زمینه بهتری را برای انتشار آن فراهم کنیم. این جایزه که امسال برای نهمین بار برگزار می‌شود، یکم تیر‌ماه 92 برگزیدگانش را معرفی خواهد کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزاری جلسه‌های نقد و بررسی آثار پاسداران اهل قلم را از دیگر فعالیت‌های کانون پاسداران اهل قلم دانست و ادامه داد: این جلسات با رویکرد آموزشی در مراکز مختلف سپاه پاسداران در استان‌های گوناگون در حال انجام است و بر این اساس، کتاب‌ها و مقاله‌های برتر پاسداران از سوی کارشناسان مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

سردار آسودی با بیان این‌که «معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران بر حمایت از پاسداران اهل قلم تاکید دارد» افزود: در این زمینه و در نتیجه رایزنی‌هایی که با مسوولان فرهنگی از  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده‌ایم، آثار پاسداران اهل قلم را در زمینه انتشار، خرید و توزیع مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی افزایش این حمایت‌ها را به تامین اعتبار مناسب وابسته دانست و گفت: به یقین در سال‌هایی که اعتبارات مالی بهتری داشته‌ایم، حمایت بیشتری را از پاسداران اهل قلم صورت داده‌ایم. در سال جاری با توجه به این‌که هنوز اعتبارات لازم تامین نشده‌ است، این حمایت‌ها قدری کاهش یافته است اما امیدوارم بتوان حمایت‌های بهتری را از پاسداران اهل قلم صورت داد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که این معاونت چه اقداماتی در زمینه ثبت خاطرات پاسداران تاثیرگذار در دفاع مقدس که در قید حیات هستند صورت داده است، گفت: در زمینه ثبت خاطرات، اولویت با شهیدان است. البته در زمینه ثبت خاطرات سرداران تاثیر‌گذار و در قید حیات هم تاکنون اقداماتی صورت گرفته است که کتاب «کالک‌های خالی» از آن جمله است.

کتاب«کالک‌های خاکی» حاصل گفت‌وگوی گلعلی بابایی و حسین‌ بهزاد با سردار سرلشكر محمد علي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران است. این کتاب که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است، در ردیف پر فروش‌های بیست‌و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار داشت.

سردار آسودی با بیان این‌که «قبول داریم که در این زمینه باید کار‌های جدی و بیشتری صورت گیرد» بر توجه بیشتر موسسه‌های فرهنگی و ناشران معتبر از جمله انتشارات سوره مهر به ثبت خاطرات فرماندهان تاکید کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از در دست بررسی بودن طرحی که بتواند کانون پاسداران اهل قلم را به عنوان پل ارتباطی میان ناشران و پاسدارن قرار دهد خبر داد و در باره این پیشنهاد ایبنا که «ثبت تاریخ شفاهی از سوی این کانون انجام و در اختیار ناشران قرار گیرد» گفت: این انتظاری به‌جاست و می‌تواند در صورت تامین اعتبارات مناسب در دستور کار کانون قرار گیرد.

سردار آسودی در این‌باره ادامه داد: با توجه به این‌که کانون پاسداران اهل قلم بیشتر بر انجام اقدامات ستادی متمرکز شده است، پیشنهاد‌هایی مبنی بر این‌که انجمن‌هایی در کنار این کانون برای حمایت بهتر نویسندگان حوزه‌های خاص مانند انجمن پژوهشگران پاسدار یا انجمن نویسندگان ادبی پاسدار تشکیل شود به این معاونت ارایه شده و حمایت برای راه‌اندازی این انجمن‌ها در دست بررسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها