یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
واکاوی «باشگاه مشت زنی»دیوید فینچر در اتاق اقتباس

نشست نقد و بررسی اقتباس فیلم «باشگاه مشت زنی» ساخته دیوید فینچر از رمانی به همین نام نوشته «چاک پالانیک» سه‌شنبه هفته جاری در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه سه و فرهنگسرای ارسباران، فيلم «باشگاه مشت زنی» بر اساس رمانی به همين نام اثر «چاک پالانیک» با کارگردانی دیوید فینچر ساخته شده است.

رمان «باشگاه مشت‌زنی» روایتگر زندگی یک شهروند آمریکایی است که از ملال در روزمرگی کلافه شده و به یک باره سر از باشگاهی درمی‌آورد که آدم‌هایی شبیه او برای خلاصی از سرخوردگی‌هایشان سراغ مشت زنی آمده‌اند. این رمان در سال 1390 با ترجمه پیمان خاکسار منتشر شد.

نشست نقد و بررسی اقتباس فیلم «باشگاه مشت زنی»  در قالب برنامه‌های «اتاق اقتباس» فرهنگسرای ارسباران، سه‌شنبه، هفتم خرداد از ساعت 18 و با حضور كورش جاهد، منتقد سينمایی، حسين آشتيانی کارشناس و منتقد و علی رزازيان به عنوان دبیر نشست، برگزار می‌شود.

«اتاق اقتباس» عنوان سلسله نشست‌هایی است که در قالب برنامه باشگاه فيلم تهران و باشگاه كتاب به نقد و بررسی فيلم‌های سينمايی که با اقتباس از رمان‌های ادبی ساخته شده‌اند، می‌پردازد. این جلسه دويست و نودوپنجمين نشست باشگاه فيلم تهران است. 

فرهنگسرای ارسباران در خیابان جلفا واقع است.

فیلم باشگاه مشت‌زنی در سال 1999 با فیلمنامه‌ای از جیم اوهلز و کارگردانی دیوید فینچر اکران شد. در این فیلم بازیگرانی چون ادوارد نورتون، براد پیت و هلنا بونهام کارتر نقش آفرینی کرده‌اند.

در سال 2008 این فیلم از سوی نشریه «امپیار» در مقاله 500 فیلم برتر تاریخ سینما به عنوان دهمین فیلم برتر معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط