یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
«نگاه پنجشنبه» به ایستگاه چهل‌و‌هشتم رسید

چهل و هشتمین شماره کتاب هفته «نگاه پنجشنبه» با پرونده‌ای درباره فیلم «برف روی کاجها» و «شعر مقاومت» و همچنین معرفی کتاب‌های «نانوا هم جوش شیرین می‌زند، بی‌چاره فرهاد»، «زنی از جنس موم»، «10 فرزند هرگز نداشته‌ی خانم مینگ»، «کافکا: به سوی ادبیات اقلیت» و چند کتاب دیگر منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در پرونده فیلم «برف روی کاج‌ها» مطالبی از زاوان قوکسیان، داریوش باباییان، محمدحسین فرحبخش، مازیار فکری ارشاد، حسین پاکدل و سیدجمال ساداتیان در قالب یادداشت و گفت‌وگو به چشم می‌خورد. 

کتاب‌های «نانوا هم جوش شیرین می‌زند، بی‌چاره فرهاد» نوشته مهدی فرج‌اللهی، «زنی از جنس موم» نوشته کارمن مارتین گایته، «درباره عشق» نوشته گروهی از نویسندگان، «10 فرزند هرگز نداشته‌ی خانم مینگ» نوشته اریک امانوئل اشمیت، «در میان نقش‌ها نوشته ویرجینیا وولف» و «کافکا: به سوی ادبیات اقلیت» نوشته ژیل دلوز و فلیکس گتاری، در بخش قفسه کتاب این شماره از هفته‌نامه نگاه پنجشنبه مورد نقد و برسی قرار گرفته است. 

همچنین در بخشی از این هفته‌نامه با عنوان «تحفه» فصلی از کتاب منتشر نشده «بودن با دوربین» که به زندگی، آثار و مرگ کاوه گلستان می‌پردازد، ارایه شده است. 

در بخش یادداشت‌های چهل و هشتمین شماره کتاب هفته «نگاه پنجشنبه» متن‌هایی از عباس آخوندی، هدایت‌الله بهبودی، حبیب‌الله صادقی، حمیدرضا آذرنگ، عباس یاری، محمدحسین جعفریان، جواد جباری، سعید صنوبری به چشم می‌خورد. همچنین داریوش فرهنگ نیز یادداشتی را با عنوان «آن ها دکور خانه نیستند!» را در بخش روایت اول شخص این هفته‌نامه منتشر کرده است. 

«نگاه پنجشنبه» در بخش چهره‌های هفته این شماره خود به سراغ عزت‌الله انتظامی، اصغر فرهادی، شهرام ناظری، مرضیه برومند، محمدرضا لطفی، رضا فیاضی و علیرضا قزوه رفته و گزارشی از آخرین فعالیت‌ آن‌ها را ارایه داده است. در این شماره همچنین ماننده شماره‌های قبل، ویژه‌نامه‌های شعر، طنز و داستان ترجمه منتشر شده است.  

بهروز غریب‌پور نیز در گفت‌وگوی ویژه این شماره با عنوان «در سالن‌هایی که خود ساخته‌ام راهم نمی‌دهند»، درباره تجربه‌های کاری خود و چالش‌های موجود در طول سال‌های گذشته در تئاتر سخن گفته است. همچنین گفت‌وگو با سیدعلی جابری و بهنام ناصح، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم شمس نیز از دیگر گفت‌وگوهای این شماره از «نگاه پنجشنبه» است. 

بخش هوای تازه این هفته‌نامه نیز به پرونده‌ای با موضوع شعر مقاومت اختصاص یافته که میزبان اشعار شاعرانی چون ناظم حکمت، نزار قبانی، محمود درویش، رضا جعفری، حسین منزوی، سیمین بهبهانی، قیصر امین‌پور، حمیدرضا شکار سری و شهرام مقدسی است. 

دانیل استیل نویسنده صاحب‌نام آمریکایی نیز در این شماره از نگاه پنجشنبه در گفت‌وگویی با عنوان «هرآنچه احساس می‌کنم می‌نویسم» به موضوع چرایی ورود خود به حرفه نویسندگی پرداخته است. در بخش داستان نیز آثاری از «ها جین» با ترجمه فرشید عطایی و آنتوان چخوف با ترجمه محمد حسنلو به چشم می‌خورد. 

پرونده ویژه این شماره نیز با عنوان «داستان یک زن» درباره فیلم «برف روی کاج‌ها» و بازی متفاوت مهناز افشار است. 

چهل و هشتمین شماره از کتاب هفته «نگاه پنجشنبه» با مدیر مسوولی حسین واحدی‌پور و سردبیری محسن حدادی، در 130 صفحه و بهای چهار هزار تومان روی دکه‌ها رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها