یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
راه‌اندازی هشت ایستگاه مطالعه در استان قزوین تا پایان سال

احمد دولتی، رییس کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: استان قزوین با داشتن دو ایستگاه مطالعه و راه‌‌‌اندازی سه ایستگاه دیگر تا هفته آینده، تا پایان سال صاحب هشت ایستگاه مطالعه می‌شود.-

دولتی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: استان قزوین در فاز نخست دارای دو ایستگاه مطالعه شد و همچنین قرار است تا پایان هفته آینده سه ایستگاه مطالعه دیگر در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی افزود: در فاز سوم  سه ایستگاه‌ مطالعه دیگر در مراکز راه آهن و بیمارستان ولایت مرکز شهرستان ایجاد می‌شود.  

دولتی گفت: ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان‌های قزوین، تاکستان، بویین زهرا، البرز و آبیک از برنامه‌های طرح سوم ایستگاه مطالعه در استان قزوین است.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین با بیان این‌که 25 هزار نسخه کتاب برای شارژ این ایستگاه‌های مطالعه در اختیار این استان قرار دارد، اظهار کرد: برای خریداری هر سازه 10 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که این هزینه مربوط به سال 1391 است.  

دولتی با اشاره به اجرای طرح پیک مهر با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و استانداری عنوان کرد: طرح پیک مهر ایستگاه‌های مطالعه با سایز کوچکتر است که تاکنون در 20 مرکز  استان قزوین ایجاد شده است. 

وی درباره مکان این ایستگاه‌های مطالعه گفت: این ایستگاه‌های مطالعه با همکاری وزارت کشور شش ایستگاه در شهرک صنعتی، هفت سازه در سازمان نظام مهندسی، دو ایستگاه در دفتر بیمه مرکزی و چهار سازه دیگر مرکز در مناطق شهرداری بویین زهرا و دانسفهان دایر شده است.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین با اشاره به ظرفیت ایستگاه‌های مطالعه و سازه پیک مهر گفت: این ایستگاه مطالعه ظرفیت 750 نسخه و 15 عنوان کتاب را دارد اما هر سازه پیک مهر، شش عنوان کتاب و  90 نسخه کتاب را  خود جای می‌‌‌‌دهد.

دولتی با بیان این‌‌که سایز کتاب‌های پیک مهر بیشتر جیبی است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه در کشور فقط نباید محدود به ایستگاه‌های مطالعه و پیک مهر شود زیرا دستگاه‌های فرهنگی با همکاری یکدیگر می‌توانند جامعه را کتابخوان کنند.

وی افزود: ایستگاه‌های مطالعه و پیک مهر بهترین راهکار برای جذب افرادی است که به کتابخوانی علاقه ندارند زیرا با وجود در دسترس بودن‌ کتاب‌‌ها و تنوع آن، گرایش به مطالعه افزایش می‌یابد. خانواده‌ها، آموزش و پرورش و رسانه ملی با ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی می‌توانند گام‌های بنیادینی در این زمینه بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط