سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
نمایشگاه تعاملات فرهنگی‌ را توسعه بخشید

مدير مسوول انتشارات مرسل كاشان دستاوردهای این مرکز نشر را از حضور در نمایشگاه بیست و ششم خوب ارزیابی کرد و گفت: همان‌طور که تصمیم داشتیم، در برقراری ارتباط و توسعه تعامل با سایر ناشران، اهالی قلم و مخاطبان متفکر و هدفمند، موفق بودیم.-

حسينعلي پورمدني به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: با وجود آن که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از آن که نمایشگاهی از آثار و مکتوبات باشد، محلی برای عرضه و فروش آن‌ها به شمار می‌آید، بازهم ناشران در معرفی فعالیت‌های فرهنگی و نوع تعاملات خود با مخاطبان و نویسندگان موفقیت‌های خوبی به دست می‌آورند.

وی افزود: با وجود آن که امسال میزان استقبال مخاطبان از نمایشگاه نسبت به ادوار گذشته کم بود، اما تصور می‌کنم کتابخوانان حقیقی، دانشجویان و اهالی فرهنگی که در پی یافتن پاسخ نیازهای مطالعاتی خود یا برقراری ارتباط با سایر نهادها و مراکز فرهنگی بودند، به نتایج خوبی دست یافتند.

مدير مسوول انتشارات مرسل کتاب‌های «تشریفات، راهبرد موفقیت» اثر علی‌محمد بیدارمغز، «هنر گفت‌وگو و مذاکره» و «هنر بحث و مناظره» با ترجمه منصور متین و «معجره انضباط» اثر راب بوکر با ترجمه جواد ثابت‌نژاد را در شمار پر مخاطب‌ترین کتاب‌های این مرکز نشر در نمایشگاه بین‌الملل کتاب تهران معرفی کرد.

پورمدنی درباره مشکلات ناشران شهرستانی گفت: یکی از دغدغه‌های ناشران غیر تهرانی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیر آگاهی شدن از متراژ غرفه و محل قرارگیری آن است که موجب می‌شود، نتوانند برنامه‌ریزی خوبی برای دکوراسیون، قفسه‌بندی و مهیاسازی تبلیغات داخل غرفه داشته باشند. 

وی افزود: چنانچه زمینه‌هایی فراهم شود تا ناشران شهرستانی دست کم چند هفته زودتر از موعد برپایی نمایشگاه از اندازه غرفه‌ای که به آن‌ها اختصاص می‌یابد و مکان غرفه‌شان آگاهی یابند، می‌توانند زمینه‌های لازم برای غرفه‌آرایی و قفسه‌بندی را در شهرستان خود به انجام رسانند و دکور آماده شده  را به نمایشگاه انتقال دهند. این امر موجب برنامه‌ریزی بیشتر ناشران و معرفی تمامی محصولات خواهد شد.

مدير مسوول انتشارات مرسل كاشان در پایان یاد آور شد: با افزایش بهای کاغذ و گرانی کتاب متاسفانه امسال کتاب‌ها بین 50 تا 100 درصد افزایش بها داشتند، شاید این امر در نگاهی کلی میزان دریافتی ناشران را نسبت به سال‌های قبل افزایش داده باشد اما در عمل با این مساله مواجهیم که میزان فروش نسخه‌های کتاب کاهش داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها