سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
انتشار ناگفته‌های نقش ارتش در آزادسازی خرمشهر

«ناگفته‌هایی از روز‌های اول جنگ» نوشته احمد حسینیا است. نویسنده در بخشی از این کتاب به ناگفته‌هایی درباره نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در آزادسازی خرمشهر پرداخته است.-

مدير انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ارتش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: کتاب «ناگفته‌هایی از روز‌های اول جنگ» که از سوی احمد حسینیا تالیف شده است به ناگفته‌هایی درباره خرمشهر و نحوه مشارکت نیروهای ارتش در آزادسازی این شهر می‌پردازد.

بهزاد میر احمدی این کتاب را در بر دارنده دو بخش اصلی با نام‌های «ناکامی و شکست عراق» و «حماسه و مقاومت در خرمشهر»، دانست و افزود: «از بیست و پنجم مهر تا اشغال خرمشهر»، «از خرمشهر تا خونین شهر»، «سرباز عراقی در لباس سرباز گردان دژ»، «داوطلبان ارتشی در خرمشهر» برخی از فصل‌های بخش دوم کتاب است که به حوادث خرمشهر مربوط می‌شود.

وی درباره ویژگی این اثر اظهار کرد: «ناگفته‌هایی از روز‌های اول جنگ» به سوال‌های بسیاری درباره روز‌های نخستین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پاسخ داده است، سوال‌هایی مانند دلیل هجوم سراسری عراق و نیز پرسش‌هایی که مردم درباره چگونگی پیش‌برد اهداف در روز‌های نخستین جنگ دارند.

مدير انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش درباره منابع تالیف این کتاب توضیح داد: برای تالیف «ناگفته‌هایی از روز‌های اول جنگ» با امیران و فرماندهان برجسته ارتش چون امیر سر لشکر حسین حسنی سعدی، سرتیپ دوم زرهی ستاد سیدتراب ذاكری، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری گفت‌و گو شده است.

وی افزود: همچنین مصاحبه‌هایی با دانشجویان آن زمان دانشکده افسری انجام شده است که خاطرات مرحوم امیر سرتیپ دوم غلامرضا قاسمی، امیر سرتیپ دوم سید تراب ذاکری و امیر سرتیپ دوم مجتبی ذاکری از آن جمله‌ است.

حسینیا در مقدمه کتاب درباره هدفش از تالیف «ناگفته‌هایی از روز‌های اول جنگ» نوشته است: «هدف از بیان این نكات این نیست كه بگوییم كتاب حاضر همه ناگفته‌های ابتدای جنگ تحمیلی را آن هم بدون عیب و كمبودی بیان نموده، بلكه تاكید بر ضرورت جمع‌آوری و تدوین رویدادهای دقیق این مقطع از جنگ است. به نظر می‌رسد واقعیت این باشد كه بسیاری از عملیات‌های مهم و سرنوشت‌ساز در ابتدای جنگ تحمیلی (تا آغاز عملیات ثامن‌الائمه(ع)) كه توسط واحدهای مختلف نیروی زمینی ارتش اجرا شده، آن طور كه باید معرفی نشده‌اند.»

کتاب «ناگفته‌هایی از روز‌های اول جنگ» را انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با شمارگان ‌هزار نسخه، در قطع رقعی و 535 صفحه و به بهای 100‌هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها