دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
رویکردی متفاوت به متون نیایشی با «نجوای نیاز»

مدیر انتشارات سایه از انتشار اثر جدیدی درباره متون نیایشی با عنوان نجوای نیاز خبر داد.-

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر پژوم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ اظهار کرد: این اثر نگرشی نوین به متون نیایشی دارد و وجه تمایز آن با آثار هم‌طرازش آن است که علاوه بر بررسی متون نیایشی در دین اسلام، این موضوع را در سایر ادیان نیز بررسی و تحلیل کرده است و از این نظر، مجموعه کاملی را به لحاظ ابعاد بررسی متون نیایشی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

مدیرمسوول نشر سایه با بیان این‌که بهترین لحظه‌ برای هر انسان خداجو، ‌لحظات خدایی است که انسان‌ها در هر مکتب، کیش و آیینی سعی دارند آن را به بهترین شکل ایجاد کنند، گفت:‌ با توجه به سابقه‌ای که کشور ما در حوزه متون نیایشی و همچنین موضوعات دینی مرتبط در عرصه ادبیات دارد، این اثر را طی سال‌ها تلاش و پیگیری شخصی‌ام به رشته تحریر درآوردم که به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

پژوم در ادامه با اشاره به انتشار کتاب «تفسیر کیوان قزوینی» گفت: این کتاب، در حوزه تفسیر اثری تصحیحی- انتقادیبه حساب می‌اید که به سفارش آیت‌الله محمدی گیلانی و در مشورت با دکتر محمدرضا شیعی کدکنی از سوی نشر سایه منتشر شد.

وی افزود: این تفسیر از آن مرحوم ملاعباسعلی کیوان قزوینی (1317-1240) از مفسران نامی و وعاظ نامدار ایران است که در سه جلد و قطع وزیری روانه بازار شد و پس از مدت کوتاهی کمیاب شد.

پژوم با اشاره به کتاب دیگری که به زودی از سوی نشر سایه منتشر خواهد شد، گفت: «چراغ تجربه» عنوان اثری است که تا پایان سال در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. این کتاب شامل زندگی‌نامه‌های خودنوشت بزرگان علم و ادب و دین است.

وی گفت: جلد نخست این اثر در سال 1374 منتشر شد و تکمیل شده آن در دو جلد هزار صفحه‌ای به زودی منتشر خواهد شد.

جعفر پژوم پیش از این آثار متعددی را منتشر کرده است که شاید یکی از برجسته‌ترین این آثار، تفسیر شریف لاهیجی باشد. این اثر تالیف قطب‌الدین محمد بن شیخعلی اشکوری دیلمی لاهیجی است و در واقع، ترجمه‌ای ماثور از کلام معصمومین(ع) به حساب می‌آید که در زمان صفویه نوشته شد و تاکنون به علت وزانتی که داشته است، همچنان مأخذ بسیاری از مفسران شیعی محسوب می‌شود.

بنا به گفته پژوم، این اثر که در سال 1390 توسط انتشارات «علمی» در چهار جلد ‌منتشر شده،‌ نمونه‌ای متمایز و تصحیحی جدید است که از سوی این نویسنده صورت گرفته است.

پژوم در این باره گفت: تفسیر شریف لاهیجی 50 سال پیش توسط مرحوم دکتر میرجلال‌الدین محدث ارموی و مرحوم محمدابراهیم آیتی منتشر شده بود و جای تصحیح جدید از این اثر در این روزگار خالی بود. در نتیجه، به من بعد از دو سال صرف وقت این مجموعه را در چهار جلد به دست نشر سپردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط