دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
هیچ‌کس جراتش را ندارد

«هیچ‌کس جراتش را ندارد»، عنوان رمانی از حمیدرضا شاه‌آبادی برای نوجوانان است. این کتاب، داستان نوجوانانی است که طی اتفاقی که برای دوستشان می‌افتد، به دنبال او می‌روند.

حمیدرضا شاه‌آبادی، درباره جدیدترین اثرش به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: «هیچ‌کس جراتش را ندارد»، عنوان رمانی است که هم اکنون در حال نگارش آن هستم. این رمان، در مجموعه رمان نوجوان امروز نوشته می‌شود، و در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

وی افزود:‌ این داستان پیچش‌های داستانی خود را دارد و داستانی پرماجرا است. ضمن این‌که فضای این کتاب، بسیار متفاوت از سایر رمان‌های نوجوان است.

نویسنده‌ی رمان «وقتی مژی گم‌ شد»، عنوان کرد: رمان «هیچ‌کس جراتش را ندارد»، داستان چند نوجوان است که برای یکی از دوستانشان، اتفاقی می‌افتد. این بچه‌ها به دنبال دوستشان می‌روند و در طی داستان، اتفاقاتی برای آن‌ها می‌افتد. فضای ترسناک این کتاب در نهایت بچه‌ها را به یک جنگ می‌رساند.

شاه‌آبادی درباره طرح رمان نوجوان امروز، گفت: هم اکنون 15 اثر به من رسیده که در حال مطالعه آن‌ها هستم و 5 اثر دیگر نیز در این طرح، مراحل آماد‌ه‌سازی چاپ را طی می‌کنند.

حمیدرضا شاه‌آبادی متولد 1346 در تهران است. در هفده سالگی دیپلم گرفت و معلم مدرسه راهنمایی شد و با شاگردانی که به قول خودش، هم‌سن او بودند. در کنار کار، ادامه تحصیل داد. سال 1367 به دانشگاه تبریز رفت و در آنجا تاریخ خواند. همزمان تجربه‌های پراکنده‌ای هم در حوزه سینما و تئاتر از سر گذراند. اولین داستان کوتاهش، با نام «قبل از باران» سال 1368 در یک مجله فرهنگی منتشر شد. از آن پس کار داستان‌نویسی را جدی گرفت و تا امروز آن را ادامه داده است.

نام برخی از کتاب‌های او عبارتند از «چشم های روشن»، «دایره زنگی»، «افسانه تیرانداز جوان (داستان نوجوان)»، «باران و تابستان (داستان نوجوانان)» و «مقدمه بر ادبیات کودک و تاریخ فکر ایرانی در دوره مشروطیت(ویژه نوجوانان)». 

طرح رمان نوجوان امروز کانون پرورش فکری، تاکنون بیش 40 اثر برای نوجوانان را رونمایی کرده است که بسیاری از آن‌ها، با استقبال مخاطبان روبرو شده‌اند. «گردان قاطرچی‌ها» داوود امیریان، از رمان‌های این طرح است که سال گذشته به عنوان کتاب شایسته تقدیر، جایزه کتاب سال، انتخاب شد. رمان «هستی» فرهاد حسن‌زاده، «فصل پنجم سکوت» محمدرضا بایرامی، «توران تور» عباس جهانگیریان و «بازگشت هرداد» فریبا کلهر، رمان‌هایی هستند که در این طرح منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط