جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

سوختن «فیس بوک» در تنور انتخابات

پنج سال از نخستین اتصال اینترنتی در کشور ـ که به همت مرکز تحقیقات فیزیک نظری برای چند دانشگاه ایران پدید آمده بود ـ می‌گذشت که در سال 1376 و در دوران مبارزات انتخاباتی برای هفتمین دوره ریاست جمهوری، دو نامزد اصلی (خاتمی، ناطق نوری) وب‌سایتی اختصاصی برای خود ایجاد کردند و اینترنت برای نخستین بار به فضای رقابت‌های انتخاباتی ایران وارد شد.
انتخابات از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور است که افکار عمومی را درگیر خود می‌سازد و رسانه‌ها نقشی درخور توجه در این درگیری و کمرنگ یا برجسته کردن آن دارند. پیش از این در آستانه هر انتخابات، احزاب یا مطبوعاتی ظهور می‌یافتند تا نقش خود را در جلب افکار عمومی جامعه ایفا کنند و با پایان یافتن انتخابات کارآیی خود را از دست داده و ناپدید می‌شدند اما در سال‌های اخیر، فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌های الکترونیکی به یاری آمده‌اند تا با هزینه کمتر و سرعت بالاتری شور و نشاط انتخاباتی را افزون کنند.

صفحه 106/ نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات/ حمید کارگر/ انتشارات روزنه/ چاپ اول/ سال 1391/ 240 صفحه/ 10800 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها