چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
مخاطبان نمایشگاه کتاب به مستندات دفاع‌مقدس علاقه دارند

مدیر نشر ستارگان درخشان گفت: تجربه حضور در نمایشگاه‌های استانی و سه سال حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشان داده است، مخاطبان در میان آثار دفاع‌مقدس بیشتر به دنبال کتاب‌های خاطره و مستندات برای یافتن پاسخ سوالات خود هستند و کمتر به خواندن رمان یا داستان علاقه‌ نشان دادند.-

منوچهر معتمدی، ‌مدیر نشر ستارگان درخشان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: امسال با 80 عنوان کتاب به بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمدیم. نزدیک به 30 عنوان کتاب از این آثار چاپ نخست‌ است و در طول سال‌های گذشته و اوایل امسال منتشر شده‌اند.

وی ادامه داد: کتاب‌های «شرح‌زندگی من» با موضوع یادداشت‌‌های سردار شهید علی رضاییان،‌ «شاهد معبر‌ها» و «انبار حرف» آثار شاخص ما در این نمایشگاه‌ است. تجربه حضور در نمایشگاه‌های استانی و سه سال حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشان داده است، آثار منتشر شده با موضوع خاطره فروش بهتری نسبت به دیگر کتاب‌های حوزه دفاع‌مقدس دارد.

معتمدی درباره اقدامات نشر ستارگان درخشان برای نیازسنجی مخاطبان در نمایشگاه کتاب گفت: غرفه‌داران نسبت‌ به کتاب‌های ارایه شده توجیه شده‌اند و با مخاطب وارد گفت‌وگو می‌شوند. بر اساس این گفت‌وگو‌ها میزان علاقه‌ مخاطب به کتاب‌ها را بررسی می‌کنیم. تلاش ما در نمایشگاه‌‌های قبلی نشان داد مخاطبان در میان آثار دفاع‌مقدس بیشتر به دنبال مستندات برای یافتن سوالات خود هستند و کمتر به خواندن رمان یا داستان علاقه‌ نشان دادند. 

وی درباره برنامه‌های غرفه ستارگان درخشان برای دعوت از نویسندگان دفاع‌مقدس گفت: برنامه‌ای در نظر گرفته‌ بودیم، اما امسال فضای غرفه نسبت به سال گذشته کوچک‌تر است و نمی‌توانیم از وجود آن‌ها برای معرفی کتاب‌ها به مخاطبان استفاده کنیم.
 
غرفه نشر ستارگان درخشان در شبستان اصلی مصلای تهران، راهروی 20 شماره 3 قرار دارد. 

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها