یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کتابی دیگر در حوزه اقتصاد و مدیریت منتشر می‌شود

«مقدمه‌ای بر مدل‌های تعادل‌های عمومی قابل محاسبه» نوشته ماری برفیشر با ترجمه فاطمه بزازان و مریم سلیمانی‌موحد عنوان اثری در حوزه اقتصاد و مدیریت است که به زودی منتشر خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی نشر نی، این کتاب مدل‌های تعادل عمومی قابل محاسبه(CGE) را معرفی می‌کند. مدل‌های CGE ابزار تحلیلی قدرتمندی هستند که در طول 25 سال گذشته به‌طور گستره در حوزه اقتصادی، به‌ویژه سیاستگذاری دولت‌ها کاربرد داشته‌اند. 

امروزه اقتصاددانان از این مدل‌ها برای تحلیل سیستماتیک برخی از مهم‌ترین چالش‌های سیاستی و شوک‌های اقتصادی قرن بیست‌ویکم، مانند تغییرات آب و هوایی، انتشار بیماری‌های انسانی، ورود به سازمان تجارت جهانی و مهاجرت نیروی کار بین‌المللی استفاده می‌کنند. 

باوجود پیچیدگی این مدل‌ها، پیشرفت نرم‌افزارها و پایگاه داده‌ها باعث شده است که استفاده از مدل‌های CGE ساده‌تر شود. 

همچنین این نو‌آوری‌ها مدل‌های CGE را به آزمایشگاهی ایده‌آل تبدیل کرده که در آن دانشجویان یاد می‌گیرند چگونه دانش خود از نظریات اقتصادی را تعمیق بخشند. 

این کتاب «مقدمه‌ای بر مدل‌های تعادل‌های عمومی قابل محاسبه» طوری طراحی شده است که در کنار بخش نظری اقتصاد خرد، کلان، تجارت و مالیه بین‌الملل، مالیه عمومی و سایر حوزه‌های اقتصادی، دانشجویان را در انجام آزمون‌های تجربی در چارچوب مدل‌های CGE راهنمایی می‌کند. 

نخستین چاپ کتاب «مقدمه‌ای بر مدل‌های تعادل‌های عمومی قابل محاسبه» را نشر نی در 429 صفحه وزیری به بهای 14 هزار تومان در دست نشر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط