جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
ارتقای سطح کیفی آثار با راه‌اندازی غرفه‌های موضوعی در نمایشگاه کتاب

حجت‌الاسلام و المسلمين عباس دانشي، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تهران، بهار اهالی فرهنگ و هنر است، گفت: راه‌اندازی غرفه‌های تخصصی موضوعی در نمایشگاه کتاب، زمینه‌ ایجاد رقابت میان ناشران و پدیدآورندگان با هدف تولید آثار قوی و غنی را فراهم می‌کند.-

حجت‌الاسلام و المسلمين دانشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: راه‌اندازی غرفه‌های تخصصی موضوعی در نمایشگاه کتاب علاوه بر ایجاد رقابت سالم میان ناشران و پدیدآورندگان آثار، باعث صرفه‌جویی در وقت بازدیدکنندگان می‌شود چرا که در این صورت بازدیدکنندگان با آگاهی از نشانی غرفه‌ای که کتاب تخصصی موضوع مورد نظر را ارایه کرده است، وارد نمایشگاه کتاب می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران نه تنها یک ویترین بزرگ فرهنگی است بلکه بازار منحصر به فرد فروش کتاب نیز محسوب می‌شود.

‌حجت‌الاسلام دانشی عنوان کرد: شاید یکی از نقاط ضعف نمایشگاه کتاب تهران، فضای محدود آن باشد. درست است که در حال حاضر مصلای امام خمینی(ره) بهترین مکان از نظر دسترسی آسان شهروندان تهرانی به کتاب است اما تجمع زیاد افراد در راهروهای آن و فضای محدود غرفه‌ها بیانگر این مطلب‌اند که باید برای این رویداد بزرگ فرهنگی فضای بهتر و بیشتری در نظر گرفته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: بدون تردید سطح فعلی فعالیت‌های ناشران و مطالعه و پژوهش و همچنین کیفیت آثار و محصولات فرهنگی موجود در بازار کتاب ایران تا حدود زیادی مرهون برپایی نمایشگاه کتاب تهران در طول 25 سال گذشته است.

وی در ادامه سخنانش گفت: نمایشگاه‌های کتاب استانی نیز که به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شوند به گسترش نمایشگاه کتاب تهران در سراسر کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند اما به‌یقین در عرصه‌های فرهنگی، محدودیت در کیفیت آثار معنا ندارد. بنابراین باید هر سال بر کیفیت برنامه‌های اصلی و جانبی نمایشگاه کتاب تهران افزوده شود.

حجت‌الاسلام دانشی در پایان گفت: یکی از معضلات جدی در حوزه کتاب کشور ما، پایین بودن سرانه مطالعه است. دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب تهران باید از این فرصت (نمایشگاه کتاب تهران) استفاده کنند و در برنامه‌ها و نشست‌هایی که برگزار می‌شوند، راهکارهای ارتقای سرانه مطالعه در کشور را بررسی و ارایه کنند تا نه تنها به میانگین سرانه مطالعه در دنیا برسیم بلکه با توجه به فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی، به میزان بالاتری از آن دست یابیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط