شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
تشکیل کارگروهی با حضور ارشاد برای رفع مشکلات مالیاتی

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به دیدار جمعی از مدیران و نمایندگان تشکل‌های صنفی صنعت چاپ و نشر کشور با رییس جمهوری گفت: به زودی کارگروهی از نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان امور مالیاتی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تشکیل می‌شود تا نسبت به رفع مشکلات مالیاتی حوزه نشر و کتاب اقدام شود.-

محمود آموزگار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در دیدار عصر پنجشنبه پنجم اردیبهشت، مباحث مختلفی درباره مشکلات دست‌اندرکاران صنعت نشر و درد و دل ناشران درباره معافیت‌های مالیاتی و مشکلات این حوزه مطرح شد.

وی افزود: در این دیدار گزارشی درباره معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان و مسایل و مشکلات پیش روی اعمال معافیت کتابفروشان و ناشران قرار دارد، مطرح شد.

آموزگار درباره دیگر مباحث این دیدار، عنوان کرد: همچنین گزارشی درباره کاربری فرهنگی و مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران درباره ضرورت اجرایی شدن این قانون در سراسر کشور برای جلوگیری از ایجاد فاصله بیشتر بین مرکز و مناطق محروم ارایه شد.

وی یادآور شد: مباحثی نیز درباره مطالبات ناشران خارجی از نمایشگاه‌های 24 و 25 بیان شد و رییس‌جمهوری برای حل این مشکل قول مساعد دادند.

وی همچنین به اثرات برگزاری چنین نشست‌هایی اشاره کرد و گفت: برپایی چنین دیدارهایی قطعا برای حل مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف صنعت نشر موثر است، زیرا برگزاری چنین دیدارهایی می‌تواند ارتباط بین دولت و بخش خصوصی به عنوان نمایندگان تشکل‌های صنفی را ممکن و ارتباط خوبی بین دو طرف برقرار کند.

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اظهار کرد: یکی دیگر از محسنات برپایی جلسه این بود که دکتر علی عسگری، رییس سازمان امور مالیاتی که در نشست حضور داشت، نسبت به حل مشکلات حوزه نشر کتاب توجه بیشتری نشان داد.

در این دیدار، همچنین نادر قدیانی رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بخش دیگری از مشکلات فعالان حوزه نشر را مطرح کرد.

ایجاد شهرک چاپ با موافقت رییس‌جمهوری
احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به اهم موضوع‌هایی که در این دیدار مطرح شد، گفت: مبحث اصلی که به آن اشاره کردیم درباره شهرک چاپ و درخواست زمین برای احداث این شهرک بود که خوشبختانه با نظر مساعد و موافقت رییس جمهوری روبه‌رو شد.

وی افزود‌: اجرای ماده 139 مالیات‌های مستقیم نیز یکی دیگر از موضوع‌های مطروحه ما در این دیدار بود که با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی راهکارهایی برای حل مشکلات این حوزه ارایه شد.

ابوالحسنی با اشاره به دیگر مبحث سخنان خود، عنوان کرد: لزوم به روز کردن دستگاه‌ها و تجهیزات حوزه چاپ، همچنین سرمایه در گردش این حوزه نیز از مباحث مطرح شده بود که قرار شد برای اعطای وام به دست‌اندرکاران حوزه چاپ راهکارهایی اندیشیده شود.

به گفته وی، برپایی دیدار‌های مستقیم میان سیاستگذاران و فعالان بخش خصوصی و دولتی تاثیر بسیاری در حل موانع و مشکلات اجرایی پیش روی اصناف دارد. گاهی دیده می‌شود که مسوولان یک اداره جا‌به‌جا می‌شوند و برخی کارها که در جریان هستند نیمه‌کاره باقی می‌مانند، در این میان اگر مسوولان تصمیم‌گیرنده در جریان باشند کارها به روال عادی خود انجام می‌شوند.

در این دیدار که عصر پنجشنبه پنجم اردیبهشت در نهاد ریاست جمهوری انجام شد، بابک عابدینی، نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، مصطفی تینای‌تهرانی، نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران‌، احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگراف مهر و کلیشه تهران، غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران، جلیل غفاری،رهبر، رییس اتحادیه صحاف تهران، نادر قدیانی، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و محمود آموزگار دبیر این اتحادیه حضور داشتند و دیدگاه‌هایشان را ارایه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها