چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
«گلزار غریب» در نمایشگاه کتاب تهران نمایان می‌شود

«گلزار غریب» عنوان کتابی از محمدتقی وکیل‌پور است که از سوی انتشارات هدی به بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رسد. نویسنده در این کتاب به گلزار شهیدان شهر آبادان پرداخته است.-

محمد‌تقی وکیل‌پور درباره زمینه‌های تالیف کتاب «گلزار غریب» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این کتاب با سه هدف نهادینه کردن فرهنگ زیارت گلزار شهدا، آشنا کردن معلمان پرورشی و روحانیان با اهمیت بازدید از این مکان‌ها و تهیه نمونه‌ای از کتاب برای شناساندن گلزار شهدا تهیه شده است.

وی محمد بادفر را نویسنده همکارش در این کتاب معرفی و درباره دلیل انتخاب نام «گلزار غریب» برای این اثر اظهار کرد: گلزار شهیدان آبادان منطقه غریبی است. کاروان‌های راهیان نور هر سال از منطقه آبادان عبور می‌کند اما توقف‌ اندکی در این مکان دارند.

وکیل‌پور با بیان این‌که این گلزار آرامگاه شهیدان شاخصی مانند مریم فرهانیان، مهدی صفایی، حجت‌الاسلام محمدحسن قنوتي، حمید طاهری و حمید قبادیان است، گفت: 177 شهید گمنام در این مکان آرمیده‌اند.

وی درباره نحوه پرداختش به گلزار شهدای شهر آبادان افزود: در نخستین فصل کتاب به ارایه شناختنامه‌ای از این گلزار پرداختم. در فصل‌های بعدی خاطراتی از شهیدان شاخص مانند مریم فرهانیان یا نخستین‌ فرمانده شهید روحانی، ارایه چند گزارش خبری از شهیدانی که در گلزار آرمیده‌اند، از جمله شهیدان سینما فاجعه سینما رکس آبادان، دست‌نوشته‌هایی از شهیدان مشهور، یادداشت‌های برخی چهره‌های شناخته شده پس از بازدید از گلزار، تصویری از وصیت‌نامه برخی شهیدان، تصاویری بدون شرح از هنگام تدفین شهیدان در گلزار و روایت‌های مصورِ مستند دیده می‌شود. در پایان هم نقشه گلزار را آورده‌ام.

کتاب «گلزار غریب» که در قطع رقعی و 128 صفحه از سوی انتشارات هدی روانه بازار نشر شده است، در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم عرضه خواهد شد.

وکیل‌پور افزود: گلزار شهیدان غریب می‌تواند مقدمه خوبی برای تالیف آثار دیگری درباره گلزار شهیدان باشد. مخاطبان این کتاب می‌توانند راویان دفاع مقدس در بازدید کاروان راهیان نور از آبادان باشند. «گلزار غریب» در حقیقت جلد نخست است که دومین جلد آن هم در دست تالیف قرار دارد.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها