سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
اهدای جایزه دولتی اتریش برای ادبیات اروپایی به جان بنویل

کلاودیا اشمیت، وزیر فرهنگ کشور اتریش جان بنویل، نویسنده ایرلندی را به عنوان برنده 2013 جایزه دولتی کشورش برای ادبیات اروپایی معرفی کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، این مقام فرهنگی این خبر را دوشنبه شب 22 آوریل(2 اردیبهشت) در جریان اهدای جوایز زیباترین کتاب های سال 2012 اتریش اعلام کرد.

جایزه دولتی اتریش برای ادبیات اروپایی 25 هزار یورو ارزش دارد و 25 جولای (3 مرداد) در جریان جشنواره زالتسبورگ به بنویل اهدا می شود.

کلاودیا اشمیت در این مراسم اظهار داشت: جان بنویل یک نویسنده خاص است که همواره ما را با موضوع ها و شخصیت های گوناگونش غافلگیر می کند. او در عین حال در زمره بسیاری از نویسندگان بزرگ اروپایی که در آثارشان به شکلی عمیق مسایل مهم و تاثیرگذار زندگی را مطرح می کنند قرار دارد.

جان بنویل متولد 8 دسامبر 1945 در وکسفورد است. او در سن 15 سالگی نخستین داستان کوتاهش را نوشت و در سال 1970 نخستین رمان خود با عنوان «لانگ لانکین» را منتشر کرد. بنویل هم اینک در دوبلین زندگی می کند و یکی از برجسته ترین نویسندگان معاصر ایرلند به شمار می رود که تا کنون 21 جلد رمان و سه نمایشنامه منتشر کرده است.

وی تا کنون جوایز ادبی متعددی را کسب کرده که جایزه من بوکر، جایزه ادبی ایرلند و جایزه ادبی فرانتس کافکا از جمله آن هاست. او در کنار فعالیت در عرصه نویسندگی، به عنوان روزنامه نگار و سردبیر نیز فعالیت داشته و به عنوان منتقد ادبی نیز مشغول فعالیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها