شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
اهدای 584 عنوان کتاب به بزرگترین کتابخانه روستایی ایران

كتابخانه تخصصي جنگ حوزه هنري، 584 عنوان كتاب را به بزرگترين كتابخانه روستايي ايران به نام کتابخانه «غلامحسین آسکتی» واقع در روستای خان‌شرف شهرستان نهبندان خراسان جنوبی اهدا كرد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، نصرت‌الله صمدزاده، مدیر کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری گفت: اخیراً نامه‌ای از طرف کتابخانه «غلامحسین آسکتی» واقع در روستای خان‌شرف شهرستان نهبندان خراسان جنوبی مبنی بر درخواست کتاب به دست ما رسید.

وی افزود: گزارش ضمیمه این نامه که این کتابخانه روستایی را معرفی کرده بود نشاط آور بود. از این که با کتابخانه‌ای مواجه بودیم با حدود 25 هزار عنوان کتاب موجودی و 250 نفر عضو فعال که بزرگترین کتابخانه روستایی محسوب می‌شود، سر ذوق آمدیم و با فرد بزرگواری مواجه شدیم که لحظات مفیدی از زندگی‌اش را با پیگیری مجدانه و ذوق و علاقمندی خاص، وقف تأمین این کتابخانه غیر دولتی کرده بود. بنابراین همکاران كتابخانه تخصصي جنگ حوزه هنري بسیج شدند و ازموجودی بخش مبادلات کتابخانه، یکی دو روزه، 584 عنوان کتاب در 609 جلد، گردآوری و فهرست و به این کتابخانه اهدا کردند.

صمدزاده توضیح داد: کتاب‌های اهدایی، عموماً کتاب‌های شایسته و گزیده‌ای هستند که هر کسی علاقمند است در کتابخانه شخصی خود داشته باشد و طی سال‌ها، از طرق مختلف به کتابخانه تخصصی جنگ رسیده است و ما علاقه‌مند بودیم که آن‌ها را در جای مناسبی خرج کنیم و یکی از این جاها را کتابخانه روستای خان‌شرف تلقی کردیم که خود منابع ارزشمندی از تاریخ و فرهنگ را در اختیار دارد و به اهالی این روستا، روستاهای همجوار و علاق‌مندان حوزه فرهنگ، دانش‌آموزان و دانشجویان آن منطقه خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیر کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری یادآور شد: کتابخانه تخصصی جنگ هرساله، حدود یک هزار عنوان منبع اطلاعاتی از بخش مبادلات این کتابخانه به مراکز متعددی اهدا می‌کند. امسال نیز شروع خوبی داشتیم. همچنین این کتابخانه در گرفتن منابع اهدایی هم اعتبار خوبی نزد اشخاص تأثیرگذار، مراکز انتشاراتی و فرهنگی دارد و درواقع بخش مبادلات، از منابع اهدایی به کتابخانه تأمین می‌شود. در نظر داریم که در آینده به طرق مختلف، اهداکنندگان منابع به این کتابخانه را معرفی کنیم و در استفاده از کتابخانه، تسهیلات خاصی برایشان فراهم کنیم.

وی افزود: ما اعتقاد داریم نباید سنت اهدای کتاب، توسط اشخاص و کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی به فراموشی سپرده شود. کتابخانه کوچک ما هم در حد مقدور، این سنت حسنه را گرامی می‌دارد و اجرا می‌کند و معتقدیم در میان کتابخانه‌ها، آن‌هایی که با سرمایه مردمی و تلاش فرهیختگان این مرز و بوم بنا می‌شوند کتابخانه‌هایی ماندگارتر و تأثیرگذارترند و باید تعامل بهتری با آن‌ها برقرار کرد. به‌ویژه کتابخانه‌های روستایی که کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرند.

كتابخانه تخصصي جنگ حوزه هنري در ساختمان مرکزی این حوزه واقع در انتهای خیابان سمیه در تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها