جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
بانکوک با نمایشگاه کتاب برای پایتختی کتاب آماده می شود

چهل و یکمین نمایشگاه ملی کتاب و یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب بانکوک به میزبانی اتحادیه کتابفروشان و ناشران تایلند شروع به کار کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بانکوک پست، این نمایشگاه که از امروز 9 فروردین (29 مارس) شروع به کار می کند به مدت 10 روز و تا 8 آوریل به کار خود ادامه می دهد.
 
این در حالی است که مردم تایلند از هر سنی به مطالعه دعوت شده اند و شعار این کشور امسال «بخوان برای زندگی» است. این شعار با توجه به این که یونسکو بانکوک را پایتخت جهانی کتاب 2013 انتخاب کرده، در سراسر این کشور طنین انداخته است. 

در همین زمینه مدیریت کلانشهر بانکوک جایزه ویژه ای برای تشویق به ایجاد رقابت های کتابخوانی در نظر گرفته و قرار است در قالب یک رقابت سه روز از 21 تا 23 آوریل در چهار نقطه از پایتخت، این رقابت ها برگزار شود. 

امسال علاوه بر این به همین مناسبت یک نمایشگاه ویژه با عنوان «بانکوک: پایتخت جهانی کتاب 2013» در نمایشگاه بین المللی کتاب بانکوک برگزار می شود که با محتوای «بانکوک: بخوان برای زندگی، بخوان برای عشق، بخوان برای دانش، عشق و دانش» در تلاش است اهمیت این عناصر در زندگی را در برابر مردم بگذارد. 

این نمایشگاه قرار است به افزایش درک عمومی مردم از مفهوم پایتخت جهانی کتاب کمک کند و اهمیت انتخاب شدن به این منطور را در میان همه رقابت های شدیدی که وجود دارد و نیز اهداف، مقررات و طرح هایی را که باید از این پس در نظر گرفت، گوشزد کند. 

یک سمینار بین المللی برای مطالعه نیز 21 آوریل در سنتارا گرند هتل برگزار و سی و پنجمین مراسم اهدای جایزه نویسندگی نیز به برندگانش اهدا می شود. 

نمایشگاه کتاب بانکوک نیز برنامه های متعددی را پیش بینی کرده که راه افتادن ترن کتاب با عنوان ترن آسمانی تا مراکز فروش کتاب در بانکوک یکی از آن‌هاست. 

در تاریخ 23 آوریل نیز 150 ناشر کتاب هایشان را به بیش از 10 هزار راهب جوان هدیه می کنند تا مردم را به کتابخوانی بیشتر تشویق کنند. حدود 30 هزار کارت پستال نیز به نشانی مردم مختلف ارسال می شود که مضمون آن ها مطالعه است. 

در نمایشگاه امسال حدود 100 میلیون نسخه کتاب که توسط ناشران محلی و خارجی تهیه شده اند، در دسترس مردم قرار می گیرند که در میان آن ها دو تا سه هزار عنوان جدید کتاب مشاهده می شود.

این نمایشگاه امسال با 950 غرفه از 420 ناشر و کتابفروش تایلندی، و 24 غرفه از دیگر کشورها چون تایوان، سنگاپور و کره جنوبی در فضایی به وسعت 20 هزار متر مربع میزبان مردم کتابدوست است. 

نمایش آثار ترجمه شده از کتاب های شاهزاده تایلند، رسانه های الکترونیک و ارایه کتاب های الکترونیک رایگان در کنار نمایشگاه عکس پانوراما از بانکوک از دیگر تدارکات بانکوک در نمایشگاه کتاب آن است. 

ارایه کتاب هایی به زبان محلی مردم آسیا چون زبان مالایی، اندونزیایی و فیلیپینی و نیز ارایه اطلاعاتی درباره آسیا به زبان تاهی در کنار زبان انگلیسی نیز در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها