یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
ارایه مبانی مطالعات اکچوئرال در صنعت بیمه و بازارهای مالی

«مبانی مطالعات اکچوئرال» عنوان کتابی است که از سوی انتشارات پژوهشکده بیمه راهی بازار نشر شده است. دانش اکچوئرال، ریاضیات و آمار را به یکدیگر پیوند می‌زند تا ریسک‌های موجود در صنعت بیمه و بازارهای مالی را بررسی و ارزیابی کند. کتاب مذکور به دانشجویان در فهم مفاهیم اولیه این دانش کمک می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پژوهشکده بیمه به عنوان متولی صنعت بیمه در کشور، ماموریت دارد زمینه مناسب توسعه و ارتقای کمی و کیفی عملکرد این صنعت را فراهم کند. انتشار کتاب و نشریات علمی ـ پژوهشی، تخصصی و اطلاع‌رسانی و مدیریت مطالعات و پژوهش‌های تخصصی در حوزه بیمه از ماموریت‌های اصلی این پژوهشکده است.

«مبانی مطالعات اکچوئرال» نقش مهمی در توسعه توانمندی‌ها و ظرافت‌های علمی صنعت بیمه کشور ایفا می‌کند. مترجمان کتاب (غدیر مهدوی کلیشمی و کیوان اسمعیلی) در بخش پیشگفتار هدف اصلی از ترجمه این اثر را آشنا کردن دانش‌پژوهان و بیمه‌گران با مبانی دانش اکچوئرال بیان کرده‌اند.

مولفان «مگی اتکینسن» و «دیوید دیکسن» در بخش «پیشگفتار مولفان» هدف از نگارش این اثر را پاسخگویی به نیاز دانشجویان در حوزه دانش اکچوئرال و در دسترس بودن چنین کتابی برای همگان عنوان کرده‌اند.

«در نگارش این کتاب سعی کرده‌ایم، اگر چه به صورت اجمالی، حیطه وسیع کار اکچوئری را با وجود موضوعات زیاد در آن به اجمال پوشش دهیم. بنابراین، این اثر برای هر فرد علاقه‌مند، بدون نیاز به داشتن آشنایی فنی بالا درباره موضوعات آن، قابل استفاده است.» این عبارت برگرفته از بخش سخنان مولفان در پیشگفتار کتاب «مبانی مطالعات اکچوئرال» است.

همچنین مولفان در این اثر عنوان کرده‌اند که «مولفه‌های اساسی کار اکچوئرال با مشاهده، تحلیل، مدل‌سازی و قابلیت تعدیل کردن پیوند خورده است. این مولفه‌ها در بیشتر مسایل زندگی ارزشمندند و توان اکچوئر در حل مساله هدیه‌ای است که او را از سایرین متمایز می‌کند.»

کتاب «مبانی مطالعات اکچوئرال» از پنج بخش اصلی تشکیل شده است. «ارزیابی معاملات مالی»، «جمعیت‌شناسی»، «زمینه‌های کاربرد دانش اکچوئرال» و «ارزش‌گذاری پرداخت‌های محتمل» عناوین فصول پنج‌گانه این اثر را تشکیل می‌دهند.

در بخش انتهایی این اثر فهرستی از منابع برای مطالعه بیشتر در حوزه اکچوئرال ارایه شده است. همچنین در این بخش به تمرین‌های ارایه شده در فصول پنج‌گانه این نوشتار پاسخ داده شده است.

چاپ نخست کتاب «مبانی مطالعات اکچوئرال» اثر مشترک «مگی اتکینسن» و «دیوید دیکسن» با ترجمه دکتر غدیر مهدوی کلیشمی و کیوان اسمعیلی، شمارگان یک‌هزار نسخه، 232 صفحه و بهای پنج هزار و 800 تومان از سوی انتشارات پژوهشکده بیمه راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها