چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
كتاب‌های قرآنی را با محتوای جذاب از مهجوريت خارج كنيد

حجت‌الاسلام و المسلمين حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براي خارج شدن کتاب وحی از مهجوریت و ایجاد انس با قرآن در جامعه، بايد محتواي قرآن را با گفتارهاي جذاب وارد آثار مكتوب قرآني كرد.-

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: خواندن كتاب‌هاي قرآني به تنهايي كافي نيست و براي انس با كتاب خدا و افزايش مطالعه كتاب‌هاي قرآني بايد بعد از درك و ارتباط با اين كتاب، قرآن را وارد حريم فردي، خانوادگي و اجتماعي افراد كنيم.
 
محمدی اظهار كرد: تاسيس نشريات قرآني جديد، ايجاد بخش قرآني در مطبوعات و خبرگزاري‌ها و همچنين توليد برنامه‌هاي پربار و جديد در رسانه ملي از برنامه‌هاي سال آينده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

وي با بيان اين‌كه براي خارج شدن قرآن از مهجوريت بايد داستان‌‌ها و قصه‌هاي قرآني را به شیوه‌ای جذاب وارد آثار مكتوب كرد، گفت: كتاب‌هاي قرآني بايد از نظر كشش و جاذبه مورد بازنگري قرار بگيرند.

حجت‌الاسلام محمدي اظهار كرد: داستان‌هاي قرآني قابليت تبديل شدن به كتاب‌هاي پرمخاطب را دارند و همچنين در بخش كودكان و نوجوانان با پرداختن به قصه‌گويي و قصه‌خواني قرآني مي‌توان اين گروه سني را با كلام خدا آشنا كرد. 

وي درباره عملكرد واحد علوم قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال 1391 عنوان كرد: به دليل تنوع برنامه‌هاي قرآني و همچنين برخي كمبود‌‌ها نتوانستيم همه برنامه‌هاي مورد نظر خود را اجرا كنيم اما برنامه‌ريزي بسيار مناسبي امسال براي ارتقاي سطح برنامه‌هاي قرآني در روزنامه‌ها، خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي ديداري و شنيداري انجام شد.

محمدي با بيان اين‌كه سال 1392 را مي توان سال جهش فعاليت‌‌هاي قرآني نامگذاري كرد، گفت: قرآن بايد متن زندگي انسان را مديريت كند تا از مهجوريت خارج شود و در سال آينده توجه به انتشار قصه‌ها و داستان‌‌هاي قرآني در ‌آثار مكتوب و همچنين توجه به انعكاس قرآن در رسانه‌ها در اولويت قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط