جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
هیلاری مانتل جایزه دیوید کوهن را هم برد

هیلاری مانتل، نویسنده سرشناس بریتانیایی جایزه دیوید کوهن ادبیات را که به رمان نویس، مقاله نویس یا نویسنده داستان کوتاه انگلیسی اهدا می شود، برای یک عمر دستاوردهای ادبی اش دریافت کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک تراست، این جایزه به ارزش 40 هزار پوند، در مراسمی که دیروز بعدازظهر در کتابخانه بریتانیا برگزار شد، به مانتل اهدا شد.

مانتل از زمانی که در سال 2009 نخستین جایزه بوکر خود را برای کتاب «سالن گرگ» دریافت کرد، به یکی از برجسته ترین نویسندگان بریتانیایی در سراسر جهان بدل شد، اما او پیش از این نیز موفقیت های متعددی کسب کرده بود. او که کتابی چون «هشت ماه در خیابان غزه» را در سال 1988 منتشر کرده بود، با «فلود» در سال 1989 برنده جایزه وینفرد هالتبی شد و جایزه چتنهایم را نیز از آن خود کرد. کتاب «جایی برای امنیت بیشتر» در سال 1992 جایزه ساندی اکسپرس را برایش به همراه داشت و او پس از آن «تغییر آب و هوا» را در سال 1994منتشر کرد. «یک تجربه در عشق» در سال 1995 برنده جایزه هاوت هورند شد و کتاب «بالا کشیدن ارواح» در سال 2003 به عنوان کتاب فکری سال لقب گرفت. او با کتاب «پشت سیاه» در سال 2005 به فهرست نهایی جایزه کشورهای مشترک المنافع راه یافت و جایزه اورنج همان سال را دریافت کرد و در فهرست اولیه جایزه بوکر هم جای گرفت. او سرانجام با «سالن گرگ» در سال 2009 برنده جایزه بوکر سال شد و جایزه سر والتر اسکات را که به بهترین رمان تاریخی سال اهدا می شود، از آن خودش کرد. «جسدها را بالا بیاورید» هم در سال 2012 دومین جایزه بوکر را برای او به همراه آورد و جایزه کتاب سال کاستا را هم برد.

هیلاری مانتل متولد 1952 در انگلستان است و در مدرسه اقتصاد لندن در رشته حقوق تحصیل کرده است.

جایزه دیوید کوهن که از سال 1992 توسط دیوید و ورونیکا کوهن و با همکاری شورای هنر انگلستان شروع به کار کرده یکی از مهم ترین افتخارات ادبی در بریتانیا محسوب می شود. این جایزه سال 2011 به جولیان بارنز اهدا شد و وی.اس نایپل، هارولد پینتر، موریل اسپارک، ویلیام تروور و دوریس لسینگ از  چهره های برجسته ای هستند که پیش از این به دریافت این جایزه مفتخر شده اند.

امسال جایزه دیوید کوهن در بخش ادبیات با عنوان جایزه کلاریسا لورد به ارزش 12 هزار و 500 پوند، کیت وارد را به عنوان برنده خود انتخاب کرد. او جایزه خود را در همین مراسم از دست هیلاری مانتل دریافت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها