یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
رونمایی از مرحله نخست طرح تهیه نقشه باستانشناسی ایران

مرحله نخست طرح تهیه نقشه باستانشناسی ایران، دوشنبه (14 اسفندماه) از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن آمفی‌تئاتر ارگ آزادی رونمایی می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به ‌نقل از مركز روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و امور فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، رییس این پژوهشگاه گفت: بیش از یکصد و پنجاه سال فعالیت‌های باستانشناسی شامل بررسی‌ها، کاوش‌ها و مطالعات کتابخانه‌ای، داده‌های باستانشناسی بسیاری را در اختیار پژوهشگران قرار داده که در این زمان ضروری است همه اطلاعات نخست به‌صورت متمرکز گردآوری و پس از آن در دو مرحله نقشه و سپس اطلس باستانشناسی تهیه شود. 

پریسا محمدی با بیان این‌که نقشه و اطلس باستانشناسی بنیان اطلاعاتی باستانشناسی کشورند افزود: پژوهشکده باستانشناسی در زیرمجموعه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مسوول تهیه نقشه و اطلس باستانشناسی کشور است. همچنین در سال‌های اخیر بسیاری از استان‌های کشور در تهیه نقشه باستانشناسی منطقه‌ای فعال شده‌اند. 

وی اظهار کرد: برای تبدیل داده‌های ارسالی به اطلاعات باستانشناسی، پژوهشکده باستانشناسی از سال 1388 تلاش کرده است که با تاسیس بانک‌های اطلاعاتی روزآمد، روند تهیه نقشه و اطلس باستانشناسی را سرعت بخشد. 

محمدی با بیان این‌که اکنون بیش از 45 هزار محوطه باستانشناسی در بانک اطلاعات باستانشناسی وارد شده است گفت: نخستین محصول بانک اطلاعات باستانشناسی، نقشه باستانشناسی و دستاورد بعدی آن نیز اطلس باستانشناسی است.

مراسم رونمایی از مرحله نخست طرح تهیه نقشه باستانشناسی ایران، دوشنبه (14 اسفندماه) ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات ساختمان ارگ آزادی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها