پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
نمایشگاه استانی، گل سرسبد بود

استان قزوین در سال 1391 شاهد رویدادهای کتابی متعددی بود که برپایی هشتمین دوره نمایشگاه استانی کتاب مهمترین آن‌ها به حساب می‌آید._

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)_ در بین فعالیت‌های کتابی صورت گرفته در استان قزوین طی سال 1391، برپایی هشتمین نمایشگاه کتاب استانی از حال و هوای ویژه‌ای برخوردار بود.
 
این نمایشگاه با حضور 300 ناشر از سراسر کشور و بیش از 30 هزار عنوان کتاب برگزار شد و در آن 200 غرفه در فضایی افزون‌ بر سه هزار و 800 متر مربع شکل گرفتند و حضور 15 ناشر بومی نیز به این رویداد گرمای ویژه‌ای بخشید. در این نمایشگاه سه میلیارد ريال بن کتاب عرضه شد و علاقه‌مندان می‌توانستند آثار را با تخفیف 40 درصد خریداری کنند.

مهدی رمضانی، معاون فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین درباره تقارن زمان برگزاری نمایشگاه کتاب استان قزوین با ابتدای سال تحصیلی 1391 می‌گوید: «نمایشگاه‌ کتاب قزوین هر سال مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان کتاب قرار می‌گیرد و نمایشگاه کتاب استان قزوین سال 1391 نیز مانند سال‌های گذشته با استقبال خوب قزوینی‌ها روبه‌رو شد. همچنین شهر قزوین با بیش از 120 هزار دانشجو، شهری فرهنگی و دانشگاهی به ‌شمار می‌آید.»

هفته کتاب در کتابخانه‌ها گل کرد
برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری اداره‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان فرصتی بود تا کتاب بیش از هر زمان دیگری در استان قزوین تبلیغ و توزیع شود.

در این هفته فرهنگی اداره کتابخانه‌های قزوین در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی این شهر میزبان جشنی با عنوان «کودک، کتاب و کتابخانه» بود. در این جشن برنامه‌هایی مانند مسابقه، قصه‌خوانی و نمایش عروسکی اجرا شدند و از اعضای کودک کتابخانه‌ها تجلیل به عمل آمد تا سایر کودکان برای عضویت در کتابخانه‌ها ترغیب شوند.

عضویت رایگان مراجعان در کتابخانه‌ها، تجلیل از اعضای برتر، کتابداران نمونه و بازنشستگان کتابخانه‌ها، قدردانی از کنکوری‌های موفق و عضو کتابخانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و نقاشی، از جمله برنامه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهر قزوین در هفته کتاب سال 1391 بودند. همچنین در این هفته فرهنگی کتابخانه‌های عمومی قزوین محتوای 70 عنوان کتاب را به مراجعان و اعضا بلوتوث کرد.

اهدای یک میلیارد ريال کتاب به کتابخانه‌ها
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در هفته کتاب مبلغ یک میلیارد ريال کتاب را به کتابخانه‌های مدارس، مساجد و عمومی استان قزوین اهدا کرد. این اداره همچنین در هفته کتاب، مجری نشست اصحاب شعر و مولفان استان قزوین در حوزه‌های «شعر»، «ادبیات» و «داستان» شد.

همچنین به همت اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین مجموعه آثار برگزیده جشنواره ادبیات رضوی کشور در سال‌های 1388 تا 1390 در قالب یک کتاب با شمارگان یک هزار نسخه به مناسبت هفته کتاب منتشر و به انجمن‌های هنرهای نمایشی سراسر ایران ارسال شدند. اکنون مجموعه دوم  آثار برگزیده جشنواره ادبیات رضوی کشور در سال 1391 آماده چاپ و انتشار است.

برپایی نمایشگاه‌های موضوعی کتاب 
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با همکاری موسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی و سازمان مقاومت بسیج نمایشگاه‌های موضوعی کتاب را برگزار کرد. برپایی این نمایشگاه‌ها در راستای اجرای یک هزار نمایشگاه سراسری در حوزه بسیج و دفاع مقدس انجام شد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین علاوه بر ارایه مکان برگزاری این نمایشگاه‌ها،‌ حدود 200 عنوان کتاب را در حوزه دین و دفاع مقدس عرضه کرد.

مهدی رمضانی، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این باره می‌گوید: «نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌های قزوین به مناسبت فرارسیدن ماه محرم برپا شدند و تا دهه نخست این ماه قمری ادامه داشتند. همچنین این اداره برای بزرگداشت ایام ماه محرم شعرهای عاشورایی یکی از شاعران استان قزوین را در قالب لوح فشرده منتشر کرد. در این لوح فشرده قرائت و دکلمه این اشعار عاشورایی هم تدوین شده است. این لوح فشرده در سطح وسیعی از استان قزوین به مناسبت دهه نخست ماه محرم با 10 هزار نسخه منتشر و توزیع شد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط