دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
«مطلع مهر» در بوته نقد اعضای کتابخانه فردوسی بندرعباس

کتاب «مطلع مهر» نوشته «امیرحسین بانکی پورفرد» امروز (7 اسفند) در کتابخانه فردوسی بندرعباس نقد و بررسی شد. تطابق نداشتن برخی از ملاک‌های ازدواج مطرح شده در این کتاب با نیازهای جوانان امروزی، از اصلی‌ترین انتقادات وارده به این کتاب بود._

صغری صیاد معروف، مسوول کتابخانه فردوسی بندرعباس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که هر هفته یک کتاب در این کتابخانه نقد و بررسی می‌شود، درباره جلسه نقد کتاب مطلع مهر اظهار کرد: این کتاب امروز(دوشنبه)  از سوی اعضای فعال کتابخانه  نقد و بررسی شد. راهکارهای جامع و کاربردی انتخاب در این کتاب توسط «امیرحسین بانکی پورفرد» گردآوری و مطرح شده است و در واقع، این کتاب به بررسی راهکارهای ازدواج برای جوانان می‌پردازد. 

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به برخی انتقادات وارده به این کتاب از سوی اعضای حاضر در این جلسه گفت: برخی از اعضا به بخش‌هایی از مطالب کتاب انتقاد داشتند. به طور مثال، در بخشی از کتاب درباره سن ازدواج دختران بیان شده است که ازدواج در سنین پایین برای دختران بهتر است، چون مردان می‌توانند راحت‌تر بر اساس معیارهای خود و با توجه به سن پایین زن، او را تربیت کنند.

وی ادامه داد: این بخش از کتاب از سوی اعضا نقد شد، چراکه گفته می‌شد با شرایط جامعه امروزی تطابق ندارد. همچنین برخی دیگر از ملاک‌های ازدواج که در این کتاب آورده شده بودند، بر اساس نظر اعضا چندان با نیازهای جوانان امروزی تطابق نداشت.

صیادمعروف همچنین با بیان این‌که جلسه نقد و بررسی هفته آینده این کتابخانه به کتابی در حوزه علم نجوم اختصاص خواهد داشت اضافه کرد: هنوز کتاب خاصی برای جلسه آینده مشخص نشده است و به زودی یک اثر در این حوزه برای نقد معرفی می‌شود.
 
کتاب «مطلع مهر» را انتشارات حدیث «راه عشق» در ۲۸۸ صفحه منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط