چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
بافت‌های فرسوده تهران صاحب كتابخانه می‌شوند

محمد‌رضا رضايي، كارشناسي عمران اداره كل كتابخانه‌هاي استان تهران گفت: طرح بهسازي، نوسازي و ايجاد كتابخانه‌هاي جديد در بافت‌های فرسوده مناطق مختلف تهران با همکاری وزارت مسكن و شهرسازي آغاز مي‌شود.-

رضايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: بر اساس تفاهمنامه نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور با وزارت مسكن و شهرسازي كه چند ماه پيش به امضا رسيده است، مقرر شده در بافت‌هاي فرسوده تهران كه داراي مطالعات مصوب هستند، كتابخانه‌ها نوسازي و بهسازي شوند.

كارشناس عمران اداره كل كتابخانه‌هاي استان تهران گفت: محدوده طرح بافت‌هاي فرسوده در تهران مشخص است و بعد از مشخص شدن محدوده‌هاي بافت‌هاي فرسوده از سوي وزارت مسكن و شهرسازي و همچنين اعلام نياز نهاد با مشخص شدن تعداد كتابخانه‌هايي كه در اين بافت‌ها قرار مي‌گيرند، اين طرح اجرایی خواهد شد.

وي درباره زمان آغاز طرح و عملياتي شدن آن در استان تهران گفت: اين طرح با همکاری وزارت مسكن و شهرسازي بعد از اعلام محدوده‌ها و تعيين بودجه و همچنين مشخص شدن تعداد كتابخانه‌ها در اين بافت‌‌ها، از سال آينده آغاز خواهد شد.

رضايي درباره مزاياي اين طرح براي كتابخانه‌هاي استان تهران گفت: طرح تفصيلي مطالعاتي در تهران كامل‌تر از شهرستان‌هاي استان است و در اولويت قرار مي‌گيرد. مزيت اين طرح، به‌روز شدن ‌فضاهاي معماري و سازه‌اي كتابخانه‌هاست. 

كارشناس عمران اداره كل كتابخانه‌هاي استان تهران با بيان اين‌كه هر سال، چهار یا پنج كتابخانه در استان تهران ساخته مي‌شود، اظهار كرد: اين طرح ممكن است با نوسازي كتابخانه‌ها  از نظر سرانه مطالعه و افزايش فضا تاثيري نداشته باشد اما با معرفي زمين از سوي وزارت مسكن و شهرسازي در صورت وجود، بافت‌هاي فرسوده مي‌‌توانند صاحب كتابخانه جديد شوند كه اين اتفاق، فضاي كتابخواني را افزايش مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها