سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
جشنواره شعر فجر فرصتی برای دیده شدن نوسرایان است

محمد‌حسین نیرومند، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران معتقد است جشنواره بین‌المللی شعر فجر در ترغیب جوانان علاقه‌مند به شعر تاثیر به‌سزایی دارد و فرصتی برای دیده شدن نوسرایان است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نیرومند، جشنواره شعر فجر را در بهبود وضعیت شعر در جامعه مهم توصیف کرد.

وی گفت: جشنواره‌ها عموما یک فعالیت ویژه هستند که می‌توانند یک قالب هنری را در رسانه‌ها به‌طور ویژه مطرح کنند و از این جهت برگزاری این جشنواره‌ها بسیار مفید است.

مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه توضیح داد: این ‌که در جشنواره‌ای ملی مثل شعر فجر، همه رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات پای کار می‌آیند، نشان از اهمیت برگزاری این رویداد بین‌المللی دارد و در ارتقای وضعیت این هنر در کشور کمک موثری خواهد بود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر برگزاری جشنواره شعر فجر در ترغیب جوانان علاقه‌مند به شعر موثر است و با این کا، فرصتی پدید می‌آید که این نوسرایان در جامعه بیشتر دیده شوند.

نیرومند در پایان گفت: یکی از وظایف جشنواره‌هایی مانند جشنواره شعر فجر، شناسایی استعدادها است و در واقع می‌توان از طریق این مکانیسم، هنرمندان و شاعران مستعد را شناسایی کرد و به آن‌ها پر و بال داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها