دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
دومین کاروان کتابخانه صبا حرکت کرد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی گفت: دومین کاروان کتابخانه صبا صبح امروز(یازدهم دی‌ماه) حرکت خود را از تهران به مقصد گرمسار آغاز کرد. این کاروان جمعه (29 دی‌ماه) به روستای مرزی رباط در خراسان شمالی می‌رسد.-

علی رحیمی با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این کاروان پس از خروج از تهران و عبور از شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود، سبزوار و ‌نیشابور 21 دی‌ماه وارد مشهد مقدس می‌شود و 25 دی نیز به شهر قوچان در استان خراسان رضوی می‌‌رسد.

وی با بیان این‌که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان تهران نیز سهمیه‌ای از کتاب را برای این کتابخانه در نظر گرفته که همراه با این کاروان ارسال می‌شود، افزود: بجنورد نیز در خراسان شمالی 26 دی‌ماه میزبان این کاروان خواهد بود. این کاروان 27 دی‌ماه پس از عبور از شهرستان شیروان، در تاریخ 29 دی‌ماه به روستای مرزی رباط می‌رسد.

این مقام مسوول با اشاره به تجهیز کتابخانه روستای رباط برای استقبال از این کاروان گفت: با هماهنگی اهالی این روستا و دهیاری اقدامات لازم در این باره به عمل آمده و کتابخانه آماده تحویل کتاب‌های اهدایی است.

به گفته رحیمی، اگر استقبال مردم از دومین کاروان کتابخانه صبا خوب باشد و کتاب‌های بیشتری به این کاروان اهدا شود، مقصد بعدی این کاروان روستای «داشلی قلعه» و  یک روستای مرزی دیگر در استان خراسان شمالی خواهد بود.

این مقام مسوول یادآور شد: دومین کاروان اهدایی کتابخانه صبا با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران، با هدف احداث کتابخانه عمومی در مناطق مختلف کشور به راه افتاده است. علاقه‌مندان با حضور در ایستگاه‌های کاروان کتابخانه صبا می‌توانند کتاب‌های اهدایی خود را به این کاروان تحویل دهند.

حرکت نخستین کاروان اهدایی کتاب به کتابخانه صبا با در اختیار داشتن پنج هزار جلد کتاب اهدایی نهاد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تهران آغاز شد و این کاروان سپس با جمع‌آوری ۱۸ هزار نسخه کتاب از مسیر قم تا بندر‌عباس، به جزیره تنب بزرگ رسید. در جریان سفر این کاروان از تهران به تنب بزرگ، ۲۳ هزار نسخه کتاب به کتابخانه صبا اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط