جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
افزایش مراجعه به کتابخانه مراغه با برگزاری کلاس‌های مستمر

کتابدار کتابخانه عمومی «مراغه» در استان آذربایجان شرقی از برگزاری کلاس‌های مستمر قصه‌گویی، آمورش خلاق ریاضی و سرگرمی‌های هندسه ویژه کودک و نوجوان خبر داد. برپایی این کلاس‌ها موجب افزایش مراجعه به این کتابخانه شده است.-

سهیلا حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کلاس‌ها هفته‌ای دو ساعت در بخش کودک کتابخانه «مراغه» با حضور اعضای کتابخانه و دانش‌آموزان مدارس برپا می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که اکنون چهار جلسه از اجرای این کلاس‌ها می‌گذرد و  هر جلسه تعداد شرکت‌کنندگان افزایش می‌یابد و اکنون بیش از 40 نفر از این کلاس‌ها استقبال کرده‌اند، ادامه داد: به دلیل استقبال خوب مراجعان با محدودیت مکانی در بخش کودک کتابخانه روبه‌رو شده‌ایم. البته پیش‌بینی می‌کنیم تعداد شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها بیش از این افزایش یابد.

کتابدار کتابخانه «مراغه» عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در نظر داریم نمایشگاه کتاب و کلاس‌های قصه‌گویی را با محتوای انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) برپا کنیم. همچنین می‌کوشیم فرصت برای بازدید گروهی دانش‌آموزان و دانشجویان این شهرستان از کتابخانه‌ «مراغه» را فراهم کنیم. 

مسوول آمار اداره کل کتابخانه‌های شهرستان مراغه با بیان این‌که در هفته کتاب یک هزار نفر به اعضای فعال کتابخانه‌های شهرستان مراغه اضافه شدند، گفت: به مناسبت دهه فجر نیز زمینه عضویت رایگان در کتابخانه‌ها را ایجاد خواهیم کرد.

وی درباره دریافت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها بیان کرد: شهرداری این منطقه با اداره کتابخانه‌ها همکاری خوبی در حوزه‌های توسعه فرهنگی دارد و تاکنون بابت هفت ماه نخست سال مبلغ 350 میلیون ريال را به حساب اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مراغه واریز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط