پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
«زنده هستم» را نشر فاتحان منتشر كرد

«زنده هستم» كتابی درباره شهيد مجيد جعفري بزرگ آباد به قلم محمد رمضاني است. اين اثر به سفارش كنگره بزرگداشت سرداران و چهار هزار شهيد تداركات و پشتيباني سپاه پاسداران نوشته و توسط نشر فاتحان منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، «زنده هستم» جلد هفتم مجموعه داستاني «ياوران بي‌ياور» است و زندگي شهيد مجيد جعفري بزرگ آباد را روايت مي‌كند. 

اين اثر در گونه ادبي داستان نوشته شده است و منابع كتاب، توسط كنگره سرداران و چهار هزار شهيد تداركات و پشتيباني سپاه پاسداران در اختيار مولف قرار داده شد.

سبك روايت «زنده هستم» به گونه‌ای است که شهيد مجيد جعفري بزرگ آباد از نگاه خانواده و دوستانش به خواننده معرفي می‌شود. توجه به ويژگي‌هاي اخلاقي شهيد نقطه مشترك بسياري از ماجراهای این اثر است.

در بخشي از کتاب «زنده هستم» درباره زمانی که مادر شهيد براي ملاقات پسرش به زندان حکومت پهلوی رفته، آمده است: « مجيد اگر اطلاعات را فاش مي‌كرد، ساواك قادر به شناسايي و دستگيري عده زيادي از مبارزان دانشگاه و مسجد مي‌شد، اما دهان مجيد به گفتن نام هيچ مبارزي باز نشد. هيچ شكنجه‌اي نتوانسته بود قفل دهان مجيد را باز كند. او بعد‌ها در مورد شكنجه به مادرش گفت: توي زندان ساواك با كابل مرا زدند و مي‌گفتند كه تو نوشته بودي شاه ملعون؟»

كتاب «زنده هستم» در قطع پالتويي و 35 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه و بهاي 20 هزار ريال توسط نشر فاتحان منتشر شده است.

مجيد جعفري بزرگ آباد، سال 1330 در روستاي بزرگ‌آباد از توابع شهر اروميه به دنيا‌ آمد. او از دانشجويان فعال در مبارزه با رژيم پهلوی بود و پس از پيروزي انقلاب تحصيلاتش را در رشته مهندسي فيزيك به پايان رساند و مسووليت واحدهای تعاون و سپس تداركات و پشتيباني سپاه استان اهواز را بر عهده گرفت. وی آبان ماه سال 1359 در دزفول به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط