چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱

در حالی که سومین هفته آخرین ماه میلادی سال 2012 رو به پایان است کتابفروشی های آلمان شاهد افزایش 9/2 درصدی فروش خود نسبت به زمان مشابه سال گذشته بودند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، کتابفروشی های بزرگ همواره با کاهش فروش خود در حال مبارزه اند و اکنون کتابفروشان نگاهی خوشبینانه نسبت به فروش آثارشان در روزهای پیش از عید کریسمس دارند. از میان ژانرهای مختلفی که در کتابفروشی‌ها عرضه می‌شود بیش از همه آثار جنایی، رمان‌ها و کتاب های کودکان و نوجوانان مورد علاقه خریداران بوده‌اند. 

اما با نگاهی به لیست کتاب‌هایی که در میان آثار داستانی بیشترین تقاضا را به خودشان اختصاص داده‌اند، رمان «صد ساله‌ای که از پنجره صعود کرد و ناپدید شد» نوشته یوناس یوناسون،نویسنده سوئدی جای دارد که کریسمس گذشته نیز با موفقیت فوق‌العاده‌ای رو به رو شد. دیگر رمان‌هایی که در این لیست در تعقیب این پیرمرد صد ساله‌اند، «ما خواهریم» نوشته آنه گشتهویسن، جلد هفتم «خاطرات یک بچه ریغو» و رمان «کودکی که سوال نکرد» نوشته هانس – یوزف اورتهایلس هستند.
 
در بخش کتاب‌های غیرداستانی کتاب «1913. تابستان قرن» که چشم اندازی تاریخی نوشته فلوریان ایلی است، همراه کتاب‌های «شناخت آلمان» و «بلوف! جعل دنیا» پیشتاز هستند.
 
در میان دیگر محصولات فرهنگی بیش از همه تقویم ها، کارت تبریک ها و دی.وی.دی‌ها مشتری دارند. 

اتحادیه بورس کتابفروشان آلمان با بررسی 50 کتابفروشی با درجات متفاوت فروش از سراسر آلمان در فاصله زمانی 10 تا 15 دسامبر (20 تا 25 آذر) گردش مالی آن‌ها را بررسی کرده و این نتایج را به دست آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها