شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
فعالیت 20 «پیک مهر» تا پایان هفته در سروستان

معاون اداره کتابخانه‌های عمومی استان فارس از استقرار 20 قفسه کتاب «پیک مهر» تا پایان هفته جاری در دهیاری‌های شهرستان و اداره‌های فرهنگی شهرستان سروستان خبر داد._

علی خواجه‌نژادیان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: پیک مهر، طرح مشترک وزارت کشور و نهاد کتابخانه‌ها ست که قفسه‌ای شش قسمتی را شامل می‌شود.

وی افزود: در این قفسه 36 جلد کتاب در موضوعات عمومی و مختلف گذاشته می‌شود تا افراد در زما‌ن‌های انتظار از آن‌ها استفاده کنند.

خواجه‌نژادیان با بیان این‌که شهرستان سروستان یکی از پیشتازان راه‌اندازی این طرح است، گفت:‌ طرح پیک مهر، زمینه دسترسی آسان عموم مردم به کتاب، توسعه فرهنگ کتابخوانی، علم‌آموزی، افزایش معلومات عمومی جامعه و همچنین ارتقای فرهنگ عمومی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: ‌اجرای طرح پیک مهر با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان با جذب آن‌ها به سوی مطالعه انجام می‌شود.

خواجه‌نژادیان همچنین از احداث کتابخانه در زمین اهدایی خیّر محلی در شهر سروستان خبر داد و یادآور شد: زمینی به وسعت یک هزار مترمربع در خیابان جمهوری این شهر از سوی خیر محلی به نهاد کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

اکنون چهار باب کتابخانه در شهرستان سروستان فعالند که دو باب از آن‌ها در شهر سروستان و دو باب دیگر در روستاهای کوهنجان و مهارلو فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط