شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
رونمايي از «تنهاترین سرباز» در نشست صمیمی سربازان جنگ

«نخستین نشست صمیمی سربازان هشت‌سال دفاع مقدس» در موسسه نذر فرهنگی برگزار و با رونمایی از کتاب «تنهاترین سرباز» اثر محمد بداقی همراه شد. مدیر انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران از سربازان حاضر در این نشست درخواست کرد خاطرات خود را برای این انتشارات ارسال کنند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در نخستین «نشست صمیمی سربازان هشت‌سال دفاع مقدس» که عصر 23 آذر 91 برگزار شد، علاوه بر گروهی از سربازان دفاع مقدس و خانواده‌هایشان، بتول عقلایی، مدیر اجرایی موسسه نذر فرهنگی، امیر داوود کاظمی، فرمانده سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، محمد بداقی، نویسنده کتاب تنهاترین سرباز، سرهنگ بختیاری، مدیر سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نزاجا ، امیر گودرزی، ریاست اداره تبلیغات و انتشارات سازمان عقیدتی، سیاسی آجا و سرهنگ حمید بوربور مدیریت نشر آجا حضور داشتند. 

نذر فرهنگی سرلوحه نهاد‌ها قرار گیرد
بتول عقلایی نخستین سخنران این آیین بود و در سخنانش با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات معصومان گفت: نذر به عنوان فرهنگی خداپسندانه و عام‌المنفعه، باید با روش‌های گوناگون بین افراد جامعه اسلامی رواج پیدا کند، زبرا نذر کننده به نیت قلبی خود می‌رسد و باعث می‌شود تا افراد از کمک به یکدیگر و یاری رساندن به نیازمندان غافل نمانند. از این رو شایسته است تبلیغ فرهنگ نذر، سرلوحه کار و فعالیت دستگاه‌ها، خیریه‌ها و مردم قرار گیرد. 

وی یکی از اهداف موسسه نذر فرهنگی را ترویج فرهنگ نذر در بین متخصصان نیکوکار دانست و افزود: این افراد با نذر وقت و تخصص خود در مشارکتی اجتماعی با نیت الهی قدم می‌گذارند و ضمن برخورداری از نعمت قبولی حاجت‌های خود در درگاه خداوند، افراد جامعه نیز به فراخور موقعیت‌هایشان از خدمات ناشی از این نذرها بهره‌مند مي‌شوند. 

مدیر اجرایی موسسه نذر فرهنگی عنوان کرد: تاکنون بسیاری از متخصصان رشته‌های نویسندگی، شعر، آموزشی، پزشکی، حقوقی، مشاوره، مددکاری، هنر، موسیقی و دیگر تخصص‌ها به جامعه بزرگ نذر فرهنگی پیوسته‌اند و صادقانه، بی‌ادعا، بی‌ریا و با اشتیاق در خدمت افراد جامعه هستند. 

عقلایی با قدردانی از تمامی افرادی که وقت خود را نذر انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه می‌کنند، پیشنهاد برپایی «نخستین نشست صمیمی سربازان هشت‌سال دفاع مقدس» را از سوی محمد بداقی، نویسنده حوزه دفاع مقدس و یکی از اعضای موسسه نذر فرهنگی که در زمینه دفاع مقدس فعالیت می‌کند، دانست و افزود: درصورت موافقت تمامی اعضای این موسسه، مراسم شب‌های خاطره جبهه و جنگ را به صورت مستمر در سرای هر محله برگزار مي‌کنیم. امیدوارم بتوانیم نذر فرهنگی را در قالب هدیه‌ای فرهنگی از سوی ایران اسلامی به جهانیان معرفی کنیم. 

ايستادگي مقابل دشمن با اقدامات فرهنگی 
پس از نمایش تصاویری از نظرات اعضای موسسه نذر فرهنگی درباره مقوله نذر، امیر داوود کاظمی، فرمانده سازمان ایثارگران نزاجا در سخنانی گفت: نذر کردن امری است که آن را بر خود واجب می‌کنیم و باعث می‌شود تا آنچه که ما از خدا می‌خواهیم ارزش آن را داشته باشد که عملی تحت عنوان نذر را بر خودمان واجب کنیم. 

فرمانده سازمان ایثارگران نزاجا، سربازان هشت سال دفاع مقدس را سربازانی دانست که بی‌آن‌که امری را بر خود واجب بدانند و نذر کنند خود را وقف نظام جمهوری اسلامی کردند و افزود: شاهد حضور جوانان و مردانی در مناطق عملیاتی بودیم که با عشق و علاقه، ایمان و شجاعت، جانشان را در کف دست گرفتند و بدون هیچ چشم‌داشتی آن را نثار دین، قرآن و کشورشان کردند. این گونه نشست‌ها و اقدامات بسیار سازنده است و ما باید با اقدامات فرهنگی به مقابله با دشمن برویم. 

استقبال از خاطرات سربازان برای انتشار 
سرهنگ حمید بوربور، سخنران دیگر این آیین بود که در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های نشر آجا و انتشار نشریات صف، خانواده و سرباز گفت: نشریه سرباز از سال 1362 با موضوع جوانان سرباز منتشر می‌شود. خاطرات و مقالات سهم ویژه‌ای در این نشریه دارند. 

وی در ادامه از سربازان حاضر در این نشست صمیمی درخواست کرد خاطرات و مقالاتشان را که قابلیت انتشار دارند برای این نشریه و همین‌طور نشر آجا ارسال کنند تا پس از بررسی در قالب کتاب و نشریه منتشر شوند. 

رونمایی از کتاب «تنهاترین سرباز» که محمد بداقی آن را درباره شهید سرلشکر امیرهوشنگ برنوس نوشته است، دیگر برنامه «نخستین نشست صمیمی سربازان هشت‌سال دفاع مقدس» بود که با حضور نویسنده و امیرناوبان محمد برنوس، برادر شهید صورت گرفت. این مراسم با خاطره‌گویی و تقدیر از برخی رزمندگان هشت‌ سال دفاع مقدس و مادران دو شهید حاضر در مراسم پایان یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها