شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱

شهر آوگسبورگ آلمان جایزه ادبی «برشت» 2013 خود را به اینگو شولتسه نویسنده شناخته شده آلمانی اهدا خواهد کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، شولتسه که در نیمه دسامبر 2012 (25 دی) پنجاهمین سالروز تولدش را جشن می‌گیرد، به عنوان یکی از برجسته ترین وقایع نگاران دوران اتحاد مجدد آلمان به شمار می رود.
 
پتر گرب مشاور فرهنگی این شهر که رییس هیات داوران این جایزه نیز هست در مورد انتخاب شولتسه اظهار کرد: این نویسنده با کسب جایزه برتولت برشت یک تجلیل ادبی طراز اول را نصیب خود می کند. 

شولتسه که متولد شهر درسدن است، سال 1995 با کتاب «33 لحظه خوشبختی» نخستین اثرش را منتشر کرد و پس از آن به کار نویسندگی ادامه داد. او با انتشار کتاب «داستان های ساده» در سال 1998 خود را به عنوان نویسنده ای پرفروش در کشورش معرفی کرد. «لباس های زیبای جدید ما»، «پرتقال ها و فرشته»، «عالیجناب آگوستین» و «آدم و حوا» از  دیگر آثار اوست. 

مراسم اهدای جایزه برتولت برشت 8 فوریه 2013 در جشنواره برشت در شهر آوگسبورگ واقع در ایالت بایرن آلمان برگزار می شود. این جایزه که 15 هزار یورو ارزش دارد از سال 1995 هر سه سال یک بار اهدا می شود. دئا لور، کریستوف رانسمایر و آلبرت اوسترمایر از برندگان سال های پیش این جایزه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها