شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
جایزه استاد بزرگ ادبیات علمی و فانتزی به جین ولف رسید

جین ولف از نویسندگان برجسته آمریکایی در ژانر داستان های علمی و فانتزی، جایزه استاد بزرگ یادبود دیمون نایت 2012 را دریافت کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت این جایزه، جین ولف برای مشارکت موثر در عرصه ادبیات علمی و فانتزی به عنوان برنده امسال این جایزه که از سوی نویسندگان داستان های علمی و فانتزی آمریکا اهدا می شود، انتخاب شد. 

داستان های جین ولف نخستین بار در دهه 60 قرن بیستم منتشر شدند و او با کتاب «کتاب خورشید نو»، «صلح»، «سر پنجم سربروس» نه تنها شناخته شد بلکه جوایز متعددی چون جایزه نبولا، جهان فانتزی و لوکاس را دریافت کرد. 

جان اسکالزی رییس نویسندگان داستان های علمی و فانتزی درباره انتخاب ولف گفت: چقدر خوب است که جین ولف عنوان استاد بزرگی را دریافت می کند، گرچه او تاکنون در ذهن هر کسی که کتاب هایش را خوانده باشد، جایگاهی خاص دارد. او یکی از دوست داشتنی ترین افرادی است که در حوزه کتاب های علمی و فانتزی می شناسم؛ مهربان و فوق العاده باهوش. 

جایزه استاد بزرگی یادبود دیمون نایت از سوی نویسندگان داستان های علمی و تخیلی آمریکا برای دستاورد یک عمر خلق داستان های علمی و فانتزی اهدا می شود و نویسندگان برجسته ای چون مایکل مورکاک، آن مک کارفی، ایزاک آسیموف، ری برادبری و جو هلدمن از شناخته شده ترین چهره های برنده این جایزه در دوره های پیش آن هستند. 

این جایزه در چهل و هشتمین دوره اهدای جایزه سالانه نبولا که از 16 تا 19 ماه می 2013 برگزار می شود، به ولف اهدا می شود. 

جین وولف متولد 1931 در آمریکاست. او بسیاری از جوایز ژانر علمی تخیلی را در کارنامه اش دارد که جایزه یادبود ادوارد ای.اسمیت، جایزه سالن مشاهیر داستان علمی، جایزه نبولای سال 1974و 1981، جایزه لوکاس 1974، 1982،1983،1987 و 2005 و جایزه جهان فانتزی 1981،1989 ، 2007 و 2010 از جمله آن هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها