شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
گزارش سفرهای مجتبی رحماندوست در «پکن تا لندن» تدوین شد

مجتبی رحماندوست، نویسنده حوزه دفاع مقدس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، کار تالیف دو جلد از سفرنامه‌اش به کشور‌های مختلف را که در راستای اهداف دفاع مقدس صورت پذیرفته بود به پایان برد. «پکن تا لندن» نام جلد نخست این سفرنامه است.-

 رحماندوست در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره ویژگی‌های سفرنامه‌اش توضیح داد: گزارشی از سفر‌هایم به کشور‌های مختلف را كه از سال 1361 که با پشتوانه دفاع مقدس صورت گرفته در قالب کتاب تنظیم کرده‌ام و این مجموعه تاکنون در قالب دو جلد تدوین شده است. 

نویسنده کتاب «مسافر» هدف از انتشار سفرنامه‌اش را انتقال تجربه‌ها، ارایه دیدگاه‌ها و شناخت‌نامه‌ای از کشورهایی که به آن‌ها سفر کرده است عنوان کرد و گفت: ترسیم فضای کشور‌های دیگر و نگاه متقابل موجود، از دیگر اهدافم برای ثبت این گزارش‌ها در قالب سفرنامه بود. 

رحماندوست از 10 کشور چون چین، روسیه، لبنان، اتریش، انگلیس و عربستان به عنوان کشور‌هایی یاد کرد که گزارش‌هایی از سفر به آن‌ها را در دو جلد تدوین شده است. 

وی «پکن تا لندن» را نام جلد نخست این مجموعه معرفی کرد و با بیان این‌که هنوز نامی برای جلد دوم این سفرنامه انتخاب نکرده است، درباره دلیل این نامگذاری توضیح داد: نخستین جلد این کتاب با سفر به پکن آغاز می‌شود و با سفر به لندن پایان می‌یابد. به همین دلیل نام این جلد را «پکن تا لندن» انتخاب کرده‌ام. 

نویسنده «تفسیر به رای» که به صورت روزانه گزارش سفرهایش را در سفرنامه‌اش روایت کرده است، مختار مجاهد را به عنوان همکارش در تنظیم این مجموعه معرفی کرد و گفت: تاکنون با دو انتشارات «حوا» و «سوره مهر» برای انتشار این آثار گفت‌و گو کرده‌ام. 

وی افزود: تصاویری را هم ارایه کرده‌ام و امیدوارم این کتاب به صورت مصور به چاپ برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها